|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۲۳۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
خواص سیر بر کسی پوشیده نیست. امروزه سیر های چینی وارد بازار شده اند که نه تنها خبری از آن خواص نیست بلکه باعث آسیب رساندن به بدن می شود. در این مقاله به ممنوعیت مصرف سیر چینی می پردازیم.
 خواص سیر بر کسی پوشیده نیست. امروزه سیر های چینی وارد بازار شده اند که نه تنها خبری از آن خواص نیست بلکه باعث آسیب رساندن به بدن می شود. در این مقاله به ممنوعیت مصرف سیر چینی می پردازیم.

سیر چینی و منع مصرف آن:
امروزه لازم است منبع رشد سیر را بدانید در واقع اگر سیر خریداری شده چینی است خیلی مراقب باشید چرا که خیلی از کشاورزان چینی از سموم غیرقانونی و مضربرای زودتر رسیدن سیر و افزایش تولید استفاده می کنند همچنین سیرهای چینی با آفت کش متیل برومید به شدت ضدعفونی می شود.
متیل برومید ماده ای بسیار سمی است و قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد آن باعث آسیب به دستگاه گوارشی و سیستم عصبی مرکزی و یا حتی مرگ می شود. از طرف دیگر، سیرهای چینی آلوده به سرب و سولفیدها هستند.

دلیل سمی بودن سیرهای چینی
این کشاورزان از 2 سمی که قانون مصرف آنها را منع کرده گیاهان را آبیاری می کنند و یکی دیگر از فاکتورهای مهم سیر چینی خاک کشاورزی آن است که سمی است و باعث بیماری های زیادی می شود . طی گزارش های به دست آمده کارشناسان بیان می کنند خاکهای چین حاوی ماده سنگینی مثل کادمیوم آرسنیک است که مقدار زیادی سم دارد. توضیح آن ساده است اما آلودگی چین در سطح خیلی بالایی است و رودخانه های چین به دلیل مواد شیمیایی ناشی از کارخانه ها و پسماندهای خانگی آلوده است.

دسته از افرادی که نباید سیر بخورند و خوردن سیر برایشان مضر است
گاهی اوقات سیر نارس باعث تنفس سخت می شود. مصرف سیر نارس می تواند تاثیر عکس روی فرد بگذارد.در ادامه به موارد ممنوعیت مصرف سیر خواهیم پرداخت.
1. مصرف داروی ضد انعقاد : سیر یک ضد انعقاد طبیعی است که بهترین درمان برای گردش خون است به همین دلیل توصیه می شود از مصرف سیر پرهیز کنید چون موجب خونریزی شدید میشود.
2. تجویز سیر به عنوان دارو : اگر شما از مریضی رنج می برید، از مصرف سیر بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.
3. مشکلات کبدی : مصرف سیر تاثیر دارو روی بدن را کاهش می دهد. بیشتر داروها مخصوصا داروهای جلوگیری از بارداری، اگر با سیر مصرف شوند تاثیر بر عکس روی بدن می گذارند.
4. مشکلات گوارشی : سیر برای دستگاه گوارش سنگین است، بنابر این اگر شما دستگاه گوارش حساسی دارید، سیر مصرف نکنید.
5. بارداری : مصرف سیر در دوران بارداری برای درمان به هیچ وجه توصیه نمی شود.
6. فشار خون پائین : اگر فشارخون طبیعی یا پایین دارید بهترین پیشنهاد این است که از خوردن سیر پرهیز کنید، چون خوردن سیر باعث افت فشار خون میشود.

خواص سیر
برای درمان خروپف در خواب موثر است
پژوهشگران بیان میکنند که مصرف خوراکی‌های تندی مثل سیر، پیاز، ترب کوهی خر و پف را کاهش می‌دهد. دلیل احتمالی این مسئله ممکن است این باشد که چنین خوراکی‌هایی به خشک ماندن مسیر هوا و مجاری بینی کمک می‌کنند، و از این طریق تجمع مخاط‌هایی را که باعث انسداد سینوس می‌شوند، کاهش می‌دهند. اگر انسداد سینوس عامل خر و پف باشد، با مصرف سیر ممکن است مشکل‌تان برطرف شود. با وجود این، برخی از متخصصان داروهای گیاهی معتقدند سیر حتی می‌تواند خر و پف ناشی از آپنه‌ی خواب را درمان کند، زیرا این حبه‌ی پر خاصیت لوزه‌های بزرگ شده و هم‌چنین التهاب دستگاه تنفسی را تسکین و کاهش می‌دهد. به هر حال، سیر برای سلامتی مفید است و مصرف آن عوارض جانبی چندانی به همراه نخواهد داشت.

سیر برای درمان موخوره هم مفید است
سیر به تقویت رشد مو کمک‌کرده و موی شما را نرم‌تر می‌کند. زمانی که سیر با روغن‌ها ترکیب‌شود، موی‌تان را نرم‌کرده و بافت کلی آن را بهبودمی‌بخشد و از طرفی باعث کاهش آسیب های محیطی به موهایتان می شود و موخوره موهایتان را کاملا از بین می برد.

به تقویت سلامت استخوان ها کمک می کند
برخی مطالعات انجام شده بر روی جوندگان نشان می‌دهد مصرف سیر می‌تواند با افزایش سطح استروژن در جوندگان ماده، از تحلیل استخوان‌ها جلوگیری کند.
هم‌چنین مطالعه‌ای نشان داده است مصرف روزانه‌ مقدار زیادی عصاره سیر یا ۲ گرم سیر‌ خام، به طرز چشم‌گیری از شدت کمبود استروژن در زنان یائسه جلوگیری می‌کند.
خوراکی‌هایی نظیر سیر‌ یا پیاز در درمان پوکی استخوان موثر است.

نحوه تشخیص سیر چینی:
سیر چینی نسبت به سیرهای ایران ظاهر زیباتر دارد و بزرگ، سفیدرنگ‌تر و سبک‌تر از سیرهای ایرانی هستند.
این سیرها عموما مزه خاص و گاهی بدی دارند.
تعداد حبه های سیر چینی نسبت به سیرکشورهای دیگر کمتر و بزرگتر است.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین