|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۴
کد خبر: ۲۳۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
سیامک اطلسی دیگر بازیگر پیشکسوت نیز گفت: ما حدود نیم قرن با مهدی همکار بودیم، همیشه ضمن انجام کار درست، می گفتیم، می خندیدیم و زندگی میکردیم ، ما همدیگر را بیشتر از خانواده خود می دیدیم.
  پیکر صداپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون روز یکشنبه طی آیینی با حضور خانواده مرحوم، هنرمندان و علاقه مندان به این هنرمند در بهشت زهرا (س) تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

 در این آیین بیانیه انجمن گویندگان و گفتار فیلم قرائت شد که در آن ضمن عرض تسلیت آمده بود: 'آسمان دوبلاژ ایران بار دیگر تیره و تار شد و یکی دیگر از پیشکسوتان این حرفه دوستان خود را ترک کرد و رهسپار دیار باقی گردید.

'بدون شک مهدی آرین‌نژاد در زمره گویندگان بسیار توانا و ارزشمند است که در ایفای هر نقشی که به او واگذار می‌شد از جان مایه می گذاشت و وجدان کاری را در حد اعلای آن از خود بروز می داد، به دوستان خود عشق می ورزید و هیچگاه باعث آزردگی هیچ یک از همکارانش نگردید'.
همچنین منوچهر والی زاده از پیشکسوتان بازیگری و صداپیشگی نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده هنری کشور،گفت: متاسفم که در این ایام همواره باید تسلیت بگوییم، آرین نژاد انسانی لوطی صفت بود.

وی گفت: با آرین نژاد و عرفانی نزدیک 60 سال کنار هم بودیم و زندگی کردیم، او در کار خودش بویژه در کارتن و انیمیشن درجه یک بود، در فیلم 'مسیر سبز' مهدی فقط یک سکانس را گویندگی کرد و چنان درخشید و به قدری هنرمندانه از پس این نقش برآمد، که شگفت انگیز بود.
والی زاده افزود: هنرمندان شایسته ای در کار دوبلاژ داریم و به قدری در تیپ سازی شاهکارند که قابل توصیف نیست.دوبلور ها در بین ملت محبوبند و مردم به آنها لطف زیادی دارند و این موجب افتخار این عرصه هنری است.

سیامک اطلسی دیگر بازیگر پیشکسوت نیز گفت: ما حدود نیم قرن با مهدی همکار بودیم، همیشه ضمن انجام کار درست، می گفتیم، می خندیدیم و زندگی میکردیم ، ما همدیگر را بیشتر از خانواده خود می دیدیم.

مرحوم مهدی آرین نژاد متولد سال 1318 بود و فعالیت حرفه‌ای در دوبلاژ را از سال 1341 آغاز کرد .این هنرمند صدا پیشه در آثاری چون لوک خوش شانس (یکی از برادرها)، مورچه و مورچه‌خوار (مورچه‌خوار)، بازرس (گروهبان دودو)، رابین هود (پدر تاک)، چوبین (برونکا) و مجموعه‌های دایی جان ناپلئون (شمس علی میرزا) و هزاردستان صداپیشگی کرده‌است.

آرین نژاد جمعه 23 شهریور ماه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیین ختم این هنرمند سه شنبه 27 شهریورماه در مسجد النبی (ص) امیرآباد شمالی برگزار می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین