|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۲۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
طبق این قانون، مردم نسبت به یکدیگر و دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت وظیفه امر به‌ معروف و نهی از منکر دارند و این یک حجت شرعی و قانونی برای مردم و دولتمردان است.
 فرمانده سپاه تهران بزرگ در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر، این موضوع را در شرایط فعلی برای اصلاح جامعه و مسئولان ضروری دانست.

 سردار محمدرضا یزدی به مناسبت هفته احیای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در سخنانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت:ارزش امر به معروف ونهی در جامعه اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی اصل هشتم راجع به امر به معروف ونهی از منکر به عنوان یک امر همگانی و متقابل اشاره شده است، افزود: طبق این قانون، مردم نسبت به یکدیگر و دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت وظیفه امر به‌ معروف و نهی از منکر دارند و این یک حجت شرعی و قانونی برای مردم و دولتمردان است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) خواستار اجرای جدی قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: آنچه در این زمینه مهم است، نحوه اجرا و شیوه‌های اجرایی این قانون است، عده‌ای از زیر بار امر به معروف و نهی از منکر می‌گریزند به این بهانه که یا تأثیر ندارد یا شرایط ایجاب نمی‌کند، در حالی‌ که این سخن هرگز قابل قبول نیست.

یزدی تأکید کرد: امروز مردم برای اصلاح جامعه نسبت به هم مسئولیت دارند، برای اینکه همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید به هم اعتماد داشته باشیم و اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم، این اعتماد است که پذیرش انتقاد و اصلاح را میسر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر کسی فکر کند که در امر به معروف ونهی از منکر قرار است سلیقه‌ای به او تحمیل شود، مقاومت می‌کند، بنابراین مردم برای اینکه اعتماد طرف مقابل را جلب کنند، باید از نگاه سلیقه‌ای دوری کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: عده‌ای در امر به معروف و نهی از منکر تنها به یک موضوع خاص می‌پردازند و این نگران‌کننده است، نباید تنها بحث حجاب را در موضوع امر به معروف و نهی از منکر برجسته کرد، مردم نسبت به همه موضوعات حقوق متفاوت زیادی دارند و باید در همه موضوع ورود جدی پیدا کرد.

وی افزود: اعتماد باید در کارگزاران ایجاد شود، اگر گروهی از مردم جمع شوند و به عده‌ای از مسئولان تذکر بدهند، مسئولان اگر این تذکر را رنگ و لعاب سیاسی بدانند، مقاومت می‌کنند، باید این را تفهیم کنیم که این موضوع برای اصلاح جامعه و کارگزاران است و به هیچ گروه و حزب سیاسی مربوط نمی‌شود.

یزدی، امر به معروف و نهی از منکر با هدف اصلاح جامعه و مسئولان ضروری دانست و گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که باید با امر به معروف و نهی از منکر، وحدت را در جامعه کنیم، این موضوع در شرایط اقتصادی ضرورت بیشتری را می‌طلبد، امروز خرید کالای ایرانی امر به معروف و نخریدن کالای خارجی نهی از منکر است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین