|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۲۲۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
در این مراسم گروه تواشیح «نسیم قدر» در مدح و ثنای اهل بیت (ع) مدیحه سرایی کردند و فرزند شهید مدافع حریم «مجید افشانی» رباعی در رثای حضرت علی‌اصغر (ع) قرائت کرد و مادران با در دست داشتن فرزندان‌شان نذرنامه‌خوانی را قرائت کردند.
 خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه از بانوان جامعه این انتظار می‌رود که سخنی بدون پشتوانه علمی را بر زبان جاری نکنند، گفت: تربیت فرزندان میسر نمی‌شود مگر اینکه بانوان اهل علم و مطالعه باشند و هر قدر که ظرفیت عقلانی و اندیشه‌ای بانوان افزایش پیدا کند راحت‌تر می‌توان جامعه را به سمت تعالی پیش برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد صبح امروز (جمعه، ۲۳ شهریورماه) در همایش شیرخوارگان حسینی  که با حضور مادران و فرزندان آن‌ها در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه از نگاه اسلام زن و مرد هر کدام مسئولیتی در خانه دارند و مقام مرد صیانت از خانواده است و مسئولیت خانواده را بر عهده دارد و زنان مدیریت خانه را به دست دارند، اظهار کرد: مدیریت خانه به دست مادران است و مادران می‌توانند در سایه این مدیریت یک جامعه‌ای مستحکم و نظامند را تربیت کنند. در دین اسلام به خانه نگاهی تعالی‌بخش و کمال‌گرا وجود دارد، خانه‌های ما باید در تراز خانه پیامبر اعظم (ص)، فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) باشد.

وی در ادامه با بیان این موضوع که در این روز از خداوند بخواهید که در مدیریت خانه خود آن گونه که مورد نظر دین اسلام است بتوانید حرکت کنید، گفت: خانه در سایه محبت و عشق خانه می‌شود و ما با دوستی و مودت است که می‌توانیم رنگ عشق و علاقه را در خانواده‌ها ترویج بدهیم. مادران این توانایی را دارند که خانه خود را به خانه محبت تبدیل کنند و در سایه عشق و علاقه به فرزندان و همسرانشان راه را برای استحکام خانواده فراهم کنند. مادران با آسایش خود می‌توانند مودت و دوستی را در زندگی و جامعه ترویج بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این موضوع که خانه در سایه محبت، عشق و علاقه به یک مدرسه انسان‌ساز تبدیل می‌شود؛ «جعل بینکم مودة و الرحمه» ادامه داد: یک زن وفادار و همسر شایسته از تمام ظرفیت خود برای زندگی بهره می‌برد تا خانه را از شر شیطان در امان بدارد. خانه در تراز قرآن، خانه نورانی به نور عقل است. اگر می‌خواهیم خانه‌ای در تراز قرآن داشته باشیم باید به ظرفیت عقلانی و اندیشه خود بیفزاییم. معصومین (ع) می‌فرمایند ۷۰ سال عبادت در برابر یک ساعت تفکر. با اندیشه است که خانه نورانی می‌شود. معضلات را بررسی کرده و تحلیل را باید در سایه خرد و عقل و با قلبی آراسته به مودت و محبت تبدیل کنیم.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مادران هر چه می‌گویند باید مبتنی بر علم باشد. از یک بانو انتظار می‌رود که سخن او پشتوانه علمی داشته باشد و سخن بدون پشتوانه علمی را در زبان جاری نکند. آموزه‌های قرآن از بانوان انتظار دارند که خانه‌ای بسازند به مثابه مسجد. همان گونه که مسجد از ویژگی‌های خاصی برخوردار است مادران نیز این توانایی را دارند که خانه را مثل مسجد محل دوستی و مودت قرار بدهند. یکی از آثار مسجد این است که انسان با افراد صالح آشنا می‌شود و مسجد با رفت و آمد مزین می‌شود و بسیاری از مباحث تربیتی و علمی را از مسجد فرا می‌گیریم. اگر خانه هم تراز مسجد شود فرزندان صالح را برای جامعه تربیت می‌کند.

او در ادامه با اشاره به این موضوع که دفاع مقدس مدیون قدم‌های مادران است و مادران جامعه بودند که شهیدان مدافع حرم را تربیت کردند، اضافه کرد: خواهران گرامی اگر آراسته به اخلاق و ایمان باشند نورچشم همسر و فرزندان خواهند بود. از سخنان رهبر معظم انقلاب باید الگو بگیریم و خانه خود را آن گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند آراسته به نور تقوا، قرآن و اسلام کنیم. در جامعه امروز بانوان می‌توانند در اقتصاد صرفه‌جویی و حمایت از کالای ایرانی تأثیرگذار باشند. مدیریت بانوان است که پایه‌های یک زندگی مستحکم را در جامعه ترویج می‌دهد.

مادران فرزندانشان را نذر یاری قیام امام عصر (عج) کردند

این مراسم همزمان با مصلی در ۵۳۰۰ نقطه از ایران و جهان با حضور مادران و شیرخوارگان آن‌ها برگزار شد.

در این مراسم گروه تواشیح «نسیم قدر» در مدح و ثنای اهل بیت (ع) مدیحه سرایی کردند و فرزند شهید مدافع حریم «مجید افشانی» رباعی در رثای حضرت علی‌اصغر (ع) قرائت کرد و مادران با در دست داشتن فرزندان‌شان نذرنامه‌خوانی را قرائت کردند.

در این نذرنامه آمده است:

«یا صاحب‌الزمان؛

فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن.»

همچنین در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه‌سرایی در رابطه با شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین