|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۲۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
رئیس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران در خصوص جراحی‌های زیبایی و عوارض این عمل توضیحاتی داد.
 رئیس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران در خصوص جراحی‌های زیبایی و عوارض این عمل توضیحاتی داد.

چه زمانی نیاز به عمل جراحی داریم؟مهدی خواجوی رئیس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی و مدیر گروه جراحی گوش، گلو، بینی و سرو گردن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی  درباره جراحی‌های بینی، اظهار کرد: جراحی های زیبایی، از عمل سر و صورت گرفته تا سایر قسمت های بدن با عوارضی همراه است که از چشم بسیاری از جوانان پنهان مانده است؛ این گونه عمل ها در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و جوانان بیشترین تعداد آمار متقاضیان را تشکیل می دهند، موضوعی که در کشورهای اروپایی کمتر مورد استقبال قرار گرفته است.عمل‌ها اصولا شامل عمل چانه، گونه و بینی است.

رئیس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران بیان کرد: جوانان برای جلب توجه بیشتر، زیباتر شدن چهره‌، همچنین برای بالا بردن اعتماد به نفس و حضور بهتر در جامعه به سمت این گونه اعمال رو می آورند، افراد میانسال هم برای فرار از عوارض پیری خودرا به تیغ جراحی می سپارند، جالب است که در کشور های غربی میانسالان و در ایران بیشتر جوانان بیشتر به این عمل رو می‌آورند.

آیا افراد به این عمل نیاز دارند؟
خواجوی ادامه داد: انجام جراحی زیبایی تصمیمی فردی است و افراد مگر برای رفع نیازهای روحی و روانی خود نیازمند این گونه جراحی ها نیستند. زمانی که احساس زیبایی ندارید نمی‌تواند با اعتماد به نفس در جامعه حضور داشته باشید و این امر در زندگی افراد بسیار مهم است، اما یادمان نرود که عمل های جراحی اگر چه باعث زیبایی چهره فرد می‌شود اما یک لزوم نیست.

جوانان شاداب و زیبایی دارند و نباید خودشان را دست کم بگیرند
وی درباره عوارض جراحی زیبایی، افزود: هیچ عمل جراحی بدون عارضه نیست، بیهوشی عوارضی دارد و شخص باید ریسک های این بیهوشی را بپذیرد. همچنین انجام عمل جراحی نیازمند مقدماتی است که باید توسط جراح طراحی و انجام شود، مهم است که بدن فرد این عمل را بپذیرد و آن را پس نزند؛ گاهی اوقات ممکن است عفونت پس از عمل جراحی در بدن ایجاد شود یا نیاز به بافت ترمیمی حس شود، و این قبیل کارها باعث نارضایتی فرد از نتیجه عمل شود.

رئیس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران یاد آوری کرد: مشکلات تنفسی از دیگر عوارض عمل جراحی است که با پیشرفت علم این مشکلات کمتر خواهد شد؛ برای انجام عمل باید نزد پزشکی رفت که این اعمال را آموزش دیده و دوره‌های تکمیلی را سپری کرده باشد، در غیر این صورت مگر در موارد بدشکلی‌های بارز چهره که اعتماد به نفس فرد را تحت شعاع قرار می‌دهد، عمل‌های زیبایی توصیه نمی‌شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین