|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۲۲۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
کاربران فضای مجازی حضور بازیگران در عرصه مجری‌گری؛ به بهانه اجرای محمدرضا گلزار و حمید گودرزی در مسابقات تلویزیون را مثبت ارزیابی نکردند و اساسا لزوم ساخت چنین برنامه‌هایی را هم در این اوضاع اقتصادی ضروری ندیدند.
 کاربران فضای مجازی حضور بازیگران در عرصه مجری‌گری؛ به بهانه اجرای محمدرضا گلزار و حمید گودرزی در مسابقات تلویزیون را مثبت ارزیابی نکردند و اساسا لزوم ساخت چنین برنامه‌هایی را هم در این اوضاع اقتصادی ضروری ندیدند.

 تلویزیون این روزها دو مسابقه مشابه «۵ ستاره» و «برنده باش» را روی آنتن دارد که هر دو با حاشیه‌هایی درگیر شده‌اند. در فضای مجازی بحث‌های مختلفی درباره محتوای این دو مسابقه شکل گرفته و انتقاد خیلی‌ها نیز به حضور دو بازیگر در قامت مجری در این دو مسابقه است. حاشیه‌های این دو مسابقه آنقدر زیاد بود و مسائل پنهان درباره‌شان وجود داشت که در نهایت کار به رسانه‌ها کشید و عوامل سازنده دو برنامه در گفت‌وگوهایی به نقد یکدیگر و اتهام زنی به هم پرداختند.

خبرآنلاین با انتشار یک نظرعکس از مخاطبانش خواسته بود تا با توجه به حاشیه‌های حضور ستاره‌های دنیای بازیگری در عرصه اجرای تلویزیونی نظرشان را بیان کنند.
بسیاری از کاربرانی که نظرشان را در اینباره با ما در میان گذاشتند فارغ از بحث اجرای این دو بازیگر که چنگی به دل نمی‌زند، بر این باور بودند که لزوم ساخت چنین برنامه‌هایی در این شرایط اقتصادی که همه اقشار جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند زیر سوال است و اساسا این سوال مطرح شد که چرا در این وانفسای اقتصادی تلویزیون باید میلیون‌ها پول را صرف ساخت چنین برنامه‌هایی کند که در نهایت مجبور به دادن جایزه‌های چند صد میلیونی به شرکت‌کنندگان و برندگان شود.

خبرآنلاین همچنین در گزارشی که پیش از این منتشر کرده به همه حاشیه‌های این دو مسابقه نیز پرداخته بود. در ادامه جمع‌بندی نظراتی که کاربران با ما به اشتراک گذاشتند را می‌خوانید.

وقتی گلزار و گودرزی باختند
در بحث حضور بازیگرانی چون محمدرضا گلزار و حمید گودرزی در قامت مجری مهربان توسی گویا اینطور نوشته: «مجری‌گری تو سیما درامدش خیلی خوبه که بعد از مدیری و جوان حالا گلزار گودرزی هم اومدند کنار بازِعی و عبدی و تفتی و...مجری شدند.»
عباس اما نظر متفاوتی داشت و حاشیه‌هایی که برای این برنامه‌ها به وجود آمده را خودخواسته از سوی سازندگان آنها توصیف کرده و نوشته: «راستش این بازار افشاگری هم با هماهنگی دو طرف هست تا با یه غائله ساختگی تو فضای مجازی، بیننده رو بالا ببرن. مثل سریال پدر و سکانس معروف سقوط از پنجره. درباره مجری شدن این دو نفر هم تو مسابقاتی که همه جوره مردم رو وارد قمار میکنن تا بلکه از بین چند ده هزار نفر، پرنده خوشبختی روی دوش یه نفر بشینه خب نشون میده صدا و سیما آنچنان توی تامین هزینه ها و پر کردن آنتن درمونده است که چاره ای نداره جز تن دادن به همین برنامه های بشدت ضعیف. گرچه عوامل برای اینکه بگن هدف ما آگاهی مردمه، چهارتا سوال مذهبی و ملی و تاریخی هم میزارن لابلای سوال‌ها.»
با توجه به برآیند کلی نظرات می‌توان اینطور نتیجه گرفت که این دو مسابقه اساسا نتوانستند به لحاظ محتوایی نیز نظر بینندگانشان را جلب کنند و در این زمینه تا به حال با شکست روبه‌رو شدند، کاربری در همین باره نوشته: «این برنامه ها از اساس مشکل دارن. مسائلی سطحی و بی محتوا و سبک و مهمان هایی که فلسفه دعوتشون مشخص نیست اصلا نمیشه اسم برنامه روش گذاشت و خیلی جالبه که با صراحت تمام مردم رو به کسب مال تصادفی تشویق کرده و نتیجه اون جز نمایش تأسف آور حرص و طمع نیست.»
کاربر دیگری نیز زاویه نگاه متفاوتی به ماجرای حضور بازیگران در عرصه اجرا داشته و با نقد اجرای بازیگری که حالا به عنوان مجری مسابقه‌ها در تلویزیون حضور دارد نوشته : «یک زمانی چند مجری شدند بازیگرای خوب مثل شهاب حسینی و صابر ابر و حالا چند بازیگر بد اومدن شدن مجری بد.»

اپلیکیشن‌ها کلاهبرداری می‌کنند؟!
کاربران خبرآنلاین همچنین در گزارش دیگری که در همین رابطه در خبرآنلاین منتشر شد نظراتشان را به اشتراک گذاشتند که با توجه به کلیت آنها می‌توان نتیجه گرفت این دو بازیگر نتوانستند در این زمینه به موفقیتی دست پیدا کنند و عملا بازنده‌ای در اجرا بودند. از طرفی برخی نیز انتقادهای جدی نسبت به اپلیکیشن‌های مسابقه داشتند.
عباس در همین باره نوشته: «من اپلیکیشن برنده باش رو نصب کردم. سوالاتش اصلا معلومات عمومی نیست. مثلا سوال میکنه تعداد اعضای مجلس کشور ارمنستان چند نفره؟ به این دلیل سوالاتش خیلی سخته، چون تنها کسانی بتوانند بیایند تو برنامه که پاسخ های گزینه ها رو داشته باشند. حقّه ای بسیار شیک و هوشمندانه.»
مهدی نیز با بیان انتقادش نوشته: «برنامه گلزار و طراحی سوالات و نحوه خرید سوالات قشنگ برای تیغ زدن مردمه. برنامه قبلی یکی از شرکت کننده ها که نفر هفتم بود گفت برای رسیدن به مسابقه ۲۵ بار شارژ خریده. یعنی ۲۵ بار ۱۴۴۰ سوال را خریده که با احتساب احتمال درستی ۳۰ درصد پاسخ مثبت به حدود ۵۰ هزار سوال جواب داده. اولا چند نفر حتما دور هم جمع میشن و به سوالات حتی در شب جواب میدن. در واقع زمان شبانه روز را بین خودشون تقسیم میکنن. پس بحث اطلاعات عمومی خیلی مسخرست. من هفته اول شرکت کردم. از صبح تا شب نفر سوم بودم. شب خوابیدم و صبح که بیدار شدم دیدم رقیبام به ۱۴۰۰ سوال جواب دادن و من دویست هزار امتیاز عقب افتادم. پس یک نفره و دو نفره نمیتونین در این مسابقه شرکت کنین.»
درباره اجرای ضعیف این دو بازیگر-مجری نیز نظرات گوناگونی وجود دارد.
برای نمونه کاربری نوشته: «خدا رحمت کنه منوچهر نوذری هم مجری بود اینهام اسمشونو گذاشتند مجری از ما ست که بر ماست.»

وقتی باز هم صداوسیما مقصر است
همچون خیلی از موارد دیگر پیکان انتقاد بسیاری از مخاطبان همچنان به سمت صدا و سیماست و از همین روست که کاربری نظرش را اینطور بیان کرده: «سیما اون قدر به ذلت افتاده که با دعوت از دو چهره بازیگری و نمایش هدیه های صد میلیون تومانی در صدد ترغیب مردم برای دیدن برنامه هاش هست اون قدر هوش پایینی دارند که نمیدونند این شوها دیگه نخ نما شده.»
مخاطب دیگری هم نوشته: «وقتی گلزار بشه مجری باید خون گریست برای صدا و سیمای که نتونسته پس از سالها چهارتا برنامه جذاب تهیه و مجریان متبحر تربیت کنه ...... تمامی شبکه های صدا و سیما با تمامی عوامل میلیاردیش را روی هم بذارند به اندازه یه شبکه خارجی بیننده نداره .»
کاربران در صفحه اینستاگرام خبرگزاری نیز نظرات مختلفی در اینباره داشتند که در ادامه برخی از آنها می‌آید.
محمد در کامنتی نوشته: «وقتی یه مجری تخصص داره تو اجرا چرا باید از بازیگر مبتدی استفاده کنن؟ بنده خدا پژمان جمشیدی اومد بازیگر شد با اینکه سطح بازیش از بعضی بازیگرا بالاتره ولی هنوز که هنوزه دارن بهش تیکه می‌ندازن، ولی خود بازیگرا تو همه صحنه‌ها حضور دارن با کیفیت پایین.»
یکی دیگر از فالوورهای اینستاگرام خبرآنلاین نیز در همین پست نوشته: «از نحوه مجری‌گری دوتاشون خیلی زیاد معلومه که فقط برای پول اومدن...»
مخاطب دیگری هم نوشته: «صدا و سیما می‌خواهد به این ترتیب برای خودش وجهه کسب کنه.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین