|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۲۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
سی ان ان این رسانه تصویری آمریکایی که خود تجاوز نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی را تحت پوشش خبری قرار داد، در جریان این فعالیت خود هرگز از جنایاتی که نظامیان آمریکایی و مشقتی که غیرنظامیان عراقی از بمباران های هوایی آمریکا متحمل شدند، سخنی به میان نیاورد.
شبکه تلویزیونی امریکایی سی ان ان در آستانه آزاد سازی شهر ادلب از حیث تروریست ها، همچون گذشته سیاست شیون برای غیرنظامیان این بار در سوریه را در دستور کار خود قرار داده است.

 شبکه خبری سی ان ان به همراه خبرنگار منطقه ای خود 'فردریک پلتن' با پرداختن به آزاد سازی شهر ادلب از حیث تروریست ها، مخاطبان خود را با برجسته کردن این مطلب که استان ادلب سه میلیون جمعیت دارد و جدا سازی تروریست ها از غیرنظامیان امری است دشوار بر مساله توجه به غیرنظامیان در سوریه شدت ورزید.

در حال حاضر 146 هزار تروریست وابسته به 103 گروه تروریستی از 60 کشور جهان در ادلب حضور دارند و از مردم این استان به عنوان سپر انسانی در برابر اقدامات ارتش سوریه برای آزادی آن استفاده می کنند.

این تروریست ها به دنبال عملیات ارتش سوریه از مناطق مختلف این کشور به خاطر آلوده شدن دستشان به خون مردم مجبور به عزیمت به ادلب شدند و نتوانستند به زندگی خود در مناطق آزاد شده ادامه دهند.

سیاست خبری سی ان ان در آستانه آزادی سازی ادلب از حیث تروریست هایی که به گفته حسن بن طلال ولیعهد سابق اردن در مصاحبه 25 آبان ماه 1394 با شبکه تلویزیونی فرانس 24 توسط برخی کشورهای معلوم الحال خلیج فارس تامین مالی شدند، همانند سیاست خبری است که این شبکه آمریکایی در آزادی سازی شهر 'الرمادی' و موصل در عراق در پیش گرفته بود.
ترکیه نیز در روزهای اخیر با به راه انداختن یک جریان رسانه ای با استفاده از موضوعات انساندوستانه در باره بحران سوریه مانند آوارگان ، مدارس ، زنان و کودکان به دنبال عقب انداختن عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها در ادلب و گرفتن فرصت برای نجات آنان از نابودی است.
سوریه از اسفند ماه 1389 درگیر بحران مورد حمایت برخی کشورهای غربی - عربی و رژیم صهیونیستی است و در این مدت این طرف ها 400 میلیارد دلار برای انواع حمایت ها از تروریست ها هزینه کرده اند.

اکنون و در آستانه آزادی ادلب به عنوان آخرین محل استقرار تروریست ها حامیان آنان بشدت به دنبال فوت وقت و عقب انداختن عملیات ارتش برای نجات تروریست های باقی مانده هستند.

این رسانه تصویری آمریکایی در آزادی سازی شهرهای الرمادی و موصل در عراق هرگز به فجایعی که تروریست ها و گروهک تفکیری – تروریستی داعش در این کشور با حمایت غرب و به گفته حسن بن طلال کشورهای معلوم الحال منطقه خلیج فارس صورت گرفته بود، اشاره ای نداشت و اکنون در ماجرای سوریه و تلاش برای آزادی این بخش اشغالی بعد از سه سال نیز چنین رویه ای را در پیش گرفته است.

فردریک پلتن خبرنگار سی ان ان در خطاب قرار دادن مخاطبان این شبکه تلویزیونی از واژه 'تهاجم' علیه ادلب استفاده کرد و بر نگرانی نهادهای حقوق بشر از جدا نگاه داشتن غیر نظامیان از تروریست ها در این استان تاکید و برجسته سازی کرد.

سی ان ان این رسانه تصویری آمریکایی که خود تجاوز نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی را تحت پوشش خبری قرار داد، در جریان این فعالیت خود هرگز از جنایاتی که نظامیان آمریکایی و مشقتی که غیرنظامیان عراقی از بمباران های هوایی آمریکا متحمل شدند، سخنی به میان نیاورد.

امریکا نیز در روزهای اخیر با اعزام نیروهای بیشتر به مناطق شمال شرق سوریه در تلاش برای زمینه سازی جهت ماندگاری بیشتر به عنوان یکی از کشورهای متجاوز در سوریه است.

سوریه بارها بر ضرورت آزادی تمام خاک این کشور از دست تروریست ها و کشورهای متجاوز مانند امریکا و ترکیه تاکید کرده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین