|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
ژان-ایو لو دریان امروز تهدید کرد فرانسه آماده است به همراه متحدانش پاسخی قاطع به استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی بدهد.
 ژان-ایو لو دریان امروز تهدید کرد فرانسه آماده است به همراه متحدانش پاسخی قاطع به استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی بدهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز (چهارشنبه) خطاب به قانونگذاران این کشور مدعی شد: فرانسه آماده است تا به همراه متحدانش به اقدام دمشق در استفاده از سلاح‌های شیمیایی پاسخی قاطع بدهد.

وزیر خارجه فرانسه که کشورش یکی از حامیان گروه های مسلح تروریستی در سوریه است، با اشاره به تدارک ارتش سوریه برای انجام عملیات آزادسازی استان ادلب این کشور از چنگ تروریست ها، مدعی شد: شرایط ادلب بسیار جدی است ... ما در آستانه یک بحران انسانی قرار داریم.

ادلب آخرین پایگاه اصلی گروه های مسلح تروریستی در سوریه به شمار می رود. همزمان با آماده شدن ارتش سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی این استان، تروریست ها و حامیان غربی آنها به تکاپو افتاده اند تا از این عملیات جلوگیری کنند و یکبار دیگر به سراغ سناریوی ساختگی حمله شیمیایی ادعایی ارتش سوریه رفته اند. ارتش روسیه امروز اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می دهد تروریست های مستقر در ادلب در حال تدارک برای اجرای سناریوی ساختگی حمله شیمیایی در این استان هستند تا با متهم کردن دولت سوریه به انجام این حمله، بهانه لازم را برای حمله کشورهای غربی به این کشور فراهم کنند.

مرکز روسی «آشتی برای سوریه» امروز هشدار داد اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می دهد گروه تروریستی «حراس الدین» با همکاری گروه موسوم به کلاه سفیدها در حال تدارک حمله شیمیایی علیه کودکان ساکن ادلب هستند تا با تصویربرداری از جنایت خود، آن را به دولت سوریه نسبت دهند.

بر اساس گزارش این مرکز، تروریست ها هفته جاری، 9 صحنه درباره حمله ادعایی ارتش سوریه به شهر جسرالشغور واقع در استان ادلب فیلمبرداری کرده اند. این مرکز در گزارش خود می افزاید هنگام تصویربرداری از این صحنه ها یک خبرنگار آمریکایی نیز حضور داشته است. طبق گزارش مرکز آشتی برای سوریه، جبهه النصره و گروه کلاه سفیدها پس از تأیید دو کلیپ، با ارسال آنها به سازمان ملل متحد و سازمان منع تسلیحات شیمیایی موافقت کرده اند. ارتش روسیه همچنین هشدار داد نشانه هایی وجود دارد که بیانگر آماده شدن تروریست ها برای انجام حملات شیمیایی در ناحیه کفرزیتا واقع در استان ادلب است.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش تر با استناد به ادعای واهیِ استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی، این کشور را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین