|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
وکیل پرونده واترگیت:
کد خبر: ۲۲۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰
«اندرو هال» وکیل پرونده رسوایی واترگیت اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بی تردید استیضاح می شود.
 «اندرو هال» وکیل پرونده رسوایی واترگیت اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بی تردید استیضاح می شود.

به نوشته نشریه هیل، هال که وکالت مشاور ارشد «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا در رسوایی واترگیت را برعهده داشت، گفت که تاریخ با ترامپ تکرار می شود، زیرا تعداد بیشتری از دستیاران رئیس جمهوری در دام تحقیقات پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می افتند.
وی افزود: لاپوشانی همیشه بدتر از جرم است و این یکی، بسیار سری است. ما رئیس جمهوری را در راس قدرت داریم که بی تردید استیضاح می شود.
اندرو هال در حالی از این مساله خبر داد که افشاگری های بیشتری به دلیل انتشار کتاب «باب وودوارد» روزنامه نگار کهنه کار آمریکایی در ارتباط با دولت ترامپ روی می دهد.
رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای گذشته بارها از وودوارد به دلیل نگارش این کتاب انتقاد کرده و وی را دروغگو خوانده است.
کتاب وودوارد تحت عنوان «ترس: ترامپ در کاخ سفید»، این کاخ را برخوردار از جوی آشفته توصیف می کند که کارکنان آن سعی می کنند از خرده گیری های رئیس جمهوری طفره روند.
وودوارد در این کتاب به داخل کاخ سفید در دوره زمامداری ترامپ نظری افکنده و هدایت مغشوش ترامپ و حس انزجار در میان دستیاران ارشد وی را شرح داده است.
کتاب ترس، روایتگر ماجرایی در مورد مقام های ارشد آمریکایی است که نگرانند رفتارهای خودسرانه رئیس جمهوری، امنیت ملی کشور را تهدید کند.
از سویی، به موجب قانون اساسی آمریکا، برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور به رای حداکثری مجلس نمایندگان نیاز است که در صورت احراز اکثریت کرسی از سوی دمکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره، احتمال این مساله قوت می یابد.
در مجلس سنای آمریکا به اکثریت دو سوم آرا برای قانونی شدن استیضاح رئیس جمهوری نیاز است، مانعی بلند که چنانچه دمکرات ها از اکثریتی ضعیف در سنا برخوردار باشند، عملی نخواهد شد.
بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال 1998 در مجلس نمایندگان استیضاح ، اما در سال 1999 در مجلس سنا تبرئه شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین