|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۲۲۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
سازمان ملل متحد سه شنبه در گزارشی درباره گسترش پدیده خشکسالی در افغانستان، ضمن هشدار در این باره، تاکید کرد که خشکسالی بیش از گروه های تروریستی این کشور را تهدید می کند.
 سازمان ملل متحد سه شنبه در گزارشی درباره گسترش پدیده خشکسالی در افغانستان، ضمن هشدار در این باره، تاکید کرد که خشکسالی بیش از گروه های تروریستی این کشور را تهدید می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: خشکسالی پدیده ای است که مردم افغانستان در سال های اخیر با آن روبرو شده اند. این موضوع بیش از تنش ها و درگیری ها مردم افغانستان را تهدید می کند. نخستین و تلخ ترین پیامد خشکسالی در افغانستان، پدیده شوم مهاجرت است. براساس آخرین داده ها، از آغاز سال جاری میلادی، بیش از دویست و 75 هزار نفر در افغانستان به علت خشکسالی مجبور به مهاجرت شده اند.
عمده مهاجرت این تعداد افغان ها در مناطق غربی، مناطقی که بارش باران در انجا بطور بی سابقه ای کاهش یافته، بوده است.
این درحالیست که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، تنها 52 هزار نفر به علت جنگ و درگیری خانه و کاشانه خود را رها کرده و به مهاجرت تن داده اند.
براساس آخرین گزارش سازمان ملل، کمبود آب و اثرات ناشی از خشکسالی بیش از دو میلیون نفر از شهروندان افغانستان را تهدید می‌کند.
گزارش‌های سازمان ملل و موسسات خیریه حاکی از کاهش برداشت محصولات کشاورزی بر اثر خشکسالی و از دست رفتن دام‌ها به علت کمبود علوفه است و این در حالیست که 20 میلیون افغانی تنها از راه کشاورزی امرار معاش می کنند.
براساس گزارش وزارت کشاورزی افغانستان، برداشت محصولات کشاورزی در سال جاری میلادی 45 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.
دفتر کمک‌های بشر‌دوستانه سازمان ملل گزارش می‌دهد 120 هزار نفر در هفته اول سپتامبر از مناطق مختلف به علت خشکسالی فرار کردند و در شهر قلعه نو واقع در ولایت بادغیس اقامت گزیدند.
'شبکه نظام‌های هشدار اولیه قحطی' که نهادی برای نظارت بر امنیت غذایی است در گزارشی در ماه اوت اعلام کرد: تعداد شهروندان افغان که در وضعیت 'بحران غذایی' به سر می‌برند به صورتی غیرعادی بالا است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین