|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۲۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
یکی از این طرف‌ها بایستی مبلغ بزرگی تقدیم کند. اما این کشور‌ها به ندرت درباره کمک به نوار غزه ابراز تمایل می‌کنند. کارشناس اسرائیلی به نقل از منابعش ادامه داد وقتی از کسی کمک مالی بخواهید باید کاری کنید که کمک‌کننده احساس ارجمندی کند.
 داماد و فرستاده رئیس‌جمور آمریکا برای منطقه خاورمیانه، در حال کار بر روی یک توافق سازش بین فلسطین و اسرائیل است، اما در این امر شکست خورده است.

 به نقل از رأی‌‍الیوم، جاکی حوغی، تحلیلگر مسائل عربی در رادیو ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل، اعلام کرد دو فرستاده رئیس جمهور آمریکا برای منطقه خاورمیانه، یعنی جارید کوشنر داماد دونالد ترامپ و جیسون گرینبلات، در بازاریابی "معامله قرن" در کشور‌های عربی شکست سختی خورده‌اند. این تحلیلگر از قول "منابع سیاسی بلندپایه در تل‌آویو" گفته پس از شکست طرح سازش آمریکا و پس از ناکامی دو فرستاده ترامپ در جلب موافقت دو طرف، آن‌ها پیگیری طرح جایگزین را در دستور کار قرار دادند. به موجب این طرح، نوار غزه بازسازی می‌شود. حوغی تاکید کرد که میانجیگری سیاسی فرآیند بسیار حساسی است. دو فرستاده آمریکا نمی‌دانستند چگونه ماموریت‌شان را انجام دهند. آن‌ها با حاکمان عرب مانند "نوکر" رفتار کردند. وقتی که فرستادگان آمریکا تلاش‌ها برای جلب موافقت کشور‌های عربی - مصر، عربستان، قطر و امارات - را آغاز کردند، مشکل بزرگی پدید آمد.

 یکی از این طرف‌ها بایستی مبلغ بزرگی تقدیم کند. اما این کشور‌ها به ندرت درباره کمک به نوار غزه ابراز تمایل می‌کنند. کارشناس اسرائیلی به نقل از منابعش ادامه داد وقتی از کسی کمک مالی بخواهید باید کاری کنید که کمک‌کننده احساس ارجمندی کند. اما رفتار دو فرستاده آمریکایی در ریاض، دوحه و ابوظبی به گونه‌ای بود که این کشور‌ها انگار "خودپرداز" هستند. حتی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، که محبوب آمریکایی‌ها است فورا منظور آمریکایی‌ها را فهمید و با نزاکت از مشاوران خود خواست که با کوشنر و گرینبلات تماس نگیرند. گفتنی است دولت ترامپ تلاش می‌کند برای نزاع اسرائیل و فلسطین راه حلی پیدا کند و به همین منظور، کوشنر و گرینبلات را مسئولان پرونده فلسطین کرده است. رسانه‌ها از طرح سازش آمریکایی با عنوان "معامله قرن" یاد می‌کنند. معامله‌ای که بسیاری از ناظران درباره موفقیت آن شک و تردید‌هایی دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین