|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
پلیس لبنان (دوشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد ، عملیات تروریستی عناصر داعش برای حمله انتحاری در «ضاحیه» (حومه جنوبی بیروت) خنثی شده است.
 پلیس لبنان (دوشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد ، عملیات تروریستی عناصر داعش برای حمله انتحاری در «ضاحیه» (حومه جنوبی بیروت) خنثی شده است.

این عملیات توسط 2 تن از عناصر وابسته به داعش با تابعیت سوری برنامه ریزی شده بود که ماموران امنیتی لبنان توانستند با دستگیری یکی از تروریست ها در محله «عرمون» در جنوب بیروت از اجرای این عملیات جلوگیری کنند.

در اطلاعیه پلیس لبنان آمده است: تروریست ها درصدد بودند ،با کشتن نظامیان در ایست بازرسی های ورودی ضاحیه ، عملیات انتحاری خود را اجرا کنند.

پلیس لبنان همچنین اعلام کرد که پرونده این دو متهم برای رسیدگی به دادگاه ارجاع داده شد.

لبنان به دلیل همسایگی با سوریه، در سال های اخیر تحت تاثیر ناآرامی های این کشور قرار گرفت و برخی از گروه های تروریستی توانستند با به کارگیری عناصر انتحاری یا خودروهای بمب گذاری شده ناامنی هایی را در لبنان ایجاد کنند و جان دهها انسان را بگیرند.

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره همچنین بمدت سه سال مناطقی از شرق لبنان را در اشغال خود قرار دادند، که نیروهای مقاومت با همکاری ارتش لبنان در تابستان سال گذشته (1396)موفق به آزادسازی این مناطق شدند.

نیروهای امنیتی و پلیس لبنان طی دو سال گذشته توانسته اند، افراد زیادی را که قصد عملیات تروریستی در این کشور داشتند، دستگیر کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین