|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۲۲۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه ما در سال‌های پیش رو FTTX و FTTF است گفت: هم‌افزایی مناسب و اثرات متقابل شبکه وزارت نیرو و وزارت ارتباطات در این راستا می‌تواند مثمرثمر باشد.
محمدجواد آذری جهرمی در جنع خبرنگاران با بیان اینکه تحول دیجیتال در همه کشورها درحال رخ دادن است، گفت: جوی که امروز در فضای مجازی شاهد آن هستیم ناشی از غفلت ما در زمانی است که به جای برخورد فعالانه به شیوه های منفعلانه روی آوردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آذری جهرمی در حاشیه نشست مشترک وزارت ارتباطات و وزارت نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما صرفا به محدودسازی رسانه‌‌ها پرداختیم و شاید اگر آن روز تدبیر درست‌تری می‌اندیشیدیم شاهد جو امروز در فضای مجازی نبودیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: مهمترین دستاورد ما این است که به یک مدل اقتصادی موفق برسیم و آن را به بازار عرضه کنیم و سپس به عنوان دولت کنار بنشینیم. کسانی که در این عرصه کار می‌کنند بهتر از ما می‌دانند چه کنند و ما فقط باید ناظرانی منصف باشیم و به بخش خصوصی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه فضای فشارهای اقتصادی بین المللی و محیط زیستی در حال حاضر مناسب نیست، تصریح کرد: صنعت آب و برق از هر دو طرف تحت تاثیر است چه گرم شدن هوا چه کم شدن بارش چه خشکسالی و چه تحریم‌های بین‌المللی همه در وضعیت صنعت آب و برق موثر است اما قطعا این فشارها می‌تواند ظرفیت‌هایی ایجاد کند که بهره‌وری را بهبود بخشیم و فضای آینده را به صورت ملی و بدون وابستگی به بیگانگان بسازیم. ما باید فرصتی را که این تهدید ایجاد می‌کند قدر بدانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه صنعت آب و برق در تابستان امسال تلاش‌های زیادی کرد ،گفت: اینکه منابع برق‌آبی ما از مدار خارج شود و این صنعت بتواند مدیریت کند کار کمی نیست. در تابستان امسال علاوه بر مدیریت شرایط سخت بهینه‌سازی‌هایی در صنعت آب و برق استان‌های مختلف انجام شد که قابل تقدیر است. همه دستاوردهای بزرگ در زمان سختی روی می‌دهد و در سند مشترک ما و وزارت نیرو نقش اصلی را دوستان وزارت نیرو پیش خواهند برد و ما در کنار آنان خواهیم بود. هم ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و هم ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات در خدمت وزارت نیرو است.

وی افزود: جا دارد اشاره کنم که با توجه به اینکه فرآیند نرخ گذاری در حوزه آب و برق کشور به نوعی اجباری است و بر اساس قیمت تمام شده حساب نمی‌شود صنعت آب و برق ما از کمبود شدید نقدینگی رنج می‌برد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه ما در سال‌های پیش رو FTTX و FTTF  است گفت: هم‌افزایی مناسب و اثرات متقابل شبکه وزارت نیرو و وزارت ارتباطات در این راستا می‌تواند مثمرثمر باشد.

آذری جهرمی ادامه داد: روش سابق شرکت‌های توزیع برق این بود که با اپراتورها تفاهم کنند اما ما در این تفاهم‌نامه به این سمت پیش می‌رویم که یک چارچوب کلی را تفاهم کنیم و پس از آن نیازی نباشد که شرکت‌های توزیع با هر اپراتور یک قرارداد ببندند وظایف همه مشخص خواهد بود و همه شرکت‌های ما می‌توانند برای توسعه فیبرنوری خود از وزارت نیرو کمک بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به اینکه استفاده از هوشمندسازی در آبیاری تاثیر شگرفی در دنیا دارد بیان کرد: پراکندگی‌های جغرافیایی، عدم اطلاع کشاورزان از تحولات فناوری و نزدیکی آنان به منابع آبی و سخت راضی کردن آنان به برداشت آب کمتر مشکلاتی است که وزارت نیرو با آن روبرو است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تفاهمی که با جهاد کشاورزی کرده است می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها این است که علاوه بر شیوه‌های آبیاری نوین، هوشمندسازی هم می‌تواند در مصرف آب 35 درصد صرفه‌جویی ایجاد کند. امیدواریم این عزم عمومی که بین مهندسان کشور درعرصه ارتباطات و حوزه آب و برق ایجاد شده نتیجه بخش باشد.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین