|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۲۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اعلام کردند که باید جایگزینی برای آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) ایجاد شود تا از فروپاشی وضعیت انسانی جلوگیری شود.
 دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اعلام کردند که باید جایگزینی برای آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) ایجاد شود تا از فروپاشی وضعیت انسانی جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" امروز(یکشنبه) گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به مقامات این رژیم توصیه کرده‌اند تا یک جایگزین برای آنروا در نوار غزه ایجاد کنند تا از فروپاشی وضعیت انسانی جلوگیری شود چرا که نابسامانی اوضاع انسانی احتمالا به انفجار اجتناب‌ناپذیر وضعیت معیشتی این منطقه منجر می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در ۳۱ اوت گذشته از توقف کامل کمک‌های مالی واشنگتن به آنروا خبر داد.

طبق نوشته این روزنامه اسرائیلی، جلسه‌ای در شهر نیویورک در اواخر ماه جاری میلادی برای حامیان مالی نوار غزه و با حضور یک هیئت اسرائیلی به ریاست ژنرال کمیل ابو رکن، هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت در کرانه باختری و نوار غزه و یک وزیر اسرائیلی برگزار خواهد شد.

نمایندگان اسرائیل در این نشست به دنبال این خواهند بود که از شرکت کنندگان در این کنفرانس بخواهند تا یک نهاد جایگزین برای آنروا را ایجاد کنند که ماموریت ارائه کمک‌های غذایی و مدیریت مدارس آنروا و پرداحت حقوق کارمندان تحت پوشش آن را بر عهده بگیرد.

دولت آمریکا که خواسته‌های اسرائیل را کاملا عملی می‌کنند به دنبال این است تا اختیارات آنروا را لغو کرده تا این امر مقدمه‌ای برای پایان کار این آژانس باشد.

در پی تصمیم‌های چند ماه قبل آمریکا مبنی بر کاهش کمک‌ مالی به آنروا، این آژانس دچار بحران مالی بسیار شدیدی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین