کد خبر: ۲۲۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
براساس اطلاعات مندرج در این نامه رسمی این انجمن از وزیر راه و شهرسازی خواسته با توجه به شرایط فعلی کشور که قطعا فشارهای خارجی شرایط را در اقتصاد ایران دشوار می‌کند با مدیریت شرایط و از بین بردن محدودیت‌های داخلی که این انجمن از آن به عنوان تحریم‌های داخلی یاد کرده است، شرایط به وجود آمده را برطرف کند.
چند ماه پس از پایان یافتن اعتراضات رانندگان کامیون و فعالان عرصه حمل‌ونقل کشور، این‌بار انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی از او خواسته‌اند در شرایطی که تحریم‌ها رفت‌وآمد را دشوار کرده، لااقل برخی مشکلات داخلی موجود در این عرصه را برطرف کند.

 براساس اطلاعات مندرج در این نامه رسمی این انجمن از وزیر راه و شهرسازی خواسته با توجه به شرایط فعلی کشور که قطعا فشارهای خارجی شرایط را در اقتصاد ایران دشوار می‌کند با مدیریت شرایط و از بین بردن محدودیت‌های داخلی که این انجمن از آن به عنوان تحریم‌های داخلی یاد کرده است، شرایط به وجود آمده را برطرف کند.

این نامه در هفت بند اولویت‌های مدنظر این انجمن‌ها را ارائه کرده که پیگیری حذف مالیات بر ارزش افزوده بر شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کشور، کاهش مالیات بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای و آغاز فوری فروش سوخت به قیمت جایگاه در حد یک باک استاندارد برای کامیون‌های ایرانی حامل محموله‌های صادراتی در مرز بازرگان بخشی از خواسته‌های اصلی این انجمن از وزیر راه و شهرسازی است.

تعیین تکلیف سیستم حواله کرایه حمل، تعیین تکلیف فوری با سازمان امور مالیاتی در خصوص نوسانات ارزی و دلاری و همچنین تعلیق موقت تبصره ۲ قانون مقررات تردد وسائل نقلیه خارجی که در سال ۱۳۷۳ تصویب شده، بخش دیگری از خواسته‌های این فعالان عرصه حمل‌ونقل است.

محمدجواد عطرچیان – دبیر این انجمن – از وزیر راه و شهرسازی خواسته که پیگیری این هفت مورد را که ارتباطی قوی با بحث تحریم و فشارهای آمریکا ندارد در دستور کار قرار دهد تا شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل بتوانند به نیازهای موجود در اقتصاد ایران به طور کامل پاسخ دهند.

این انجمن اعلام کرده که با وجود اعلام رسمی پایبندی اروپا به برجام تعداد صدور ویزای رانندگان و تحویل پروانه‌های تردد کامیون‌های ایرانی در اروپا از جانب چند کشور اروپایی طولانی شده، به سختی انجام می‌شود و به خود روندی کاهشی گرفته است، از این رو این امید وجود دارد که با پیگیری مسائل و مشکلات داخلی لااقل شرکت‌های فعال در این حوزه بتوانند محدودیت‌هایی که در داخل کشور با آن روبه‌رو هستند را کنار بزنند.

به گزارش ایسنا، دشواری های به وجود آمده در اقتصاد ایران باعث شد رانندگان کامیون در ماه های ابتدایی امسال اعتراضاتی را نسبت به شرایط سخت خود ارائه کنند. مسئله ای که در جریان برگزاری جلسات میان نمایندگان رانندگان و وزیر راه و شهرسازی به راه حل هایی رسید که به اعتراضات را پایان داد. بهبود شرایط بیمه، افزایش نرخ کرایه و تغییر مبنای محاسباتی نرخ کرایه بخشی از برنامه هایی بود که با تایید سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی به منظور بهبود شرایط رانندگان به مرحله اجرا در آمد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین