|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
دو رپر مدعی شدند که باب مارلی توسط سازمان سیا به قتل رسیده است.
 «تی. ‌آی.» و «باستا رایمز»، دو رپر امریکایی، پستی را منتشر کردند که حاوی تئوری توطئۀ معروف اکسلی است و می‌گوید باب مارلی توسط سازمان سیا امریکا به قتل رسیده است. این دو ستارۀ موسیقی هیپ هاپ از یک مقالۀ خبری پستی را در صفحات اینستاگرام خود منتشر کردند که توسط یک مامور قدیمی سیا به نام بیل اکسلی نوشته شده و در آن اعتراف می‌کند «باب مارلی را به سرطان» مبتلا کرده است.

ادعایی عجیب درباره مرگ باب مارلی

 با اینکه باب مارلی، ستارۀ محبوب موسیقی رگی سال ۱۹۸۱ به علت سرطان مغز درگذشت این داستان مدعی است که ایالات متحدۀ امریکا مسئول مرگ اوست چون قصد داشته «انقلابی را آغاز کند». براساس این مقاله اکسلی خود در بستر مرگ تائید کرده مارلی یکی از ۱۷ نفری بود که او بین سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۸۵ برای سازمان سیا به قتل رساند.

این مقاله که سال‌هاست در فضای مجازی می‌چرخد همچنین حاوی جزئیاتی از نحوه اقدام این مامور سابق سیا برای به قتل رساندن مارلی است. از جمله اینکه او برای ملاقات مارلی در بلو مانتین جامائیکا خود را جای یک عکاس نیویورک تایمز جا زده و او را از طریق زخم انگشت پا به سرطان مبتلا کرده است.

در بخشی از مقاله از او چنین نقل شده است: «من یک جفت آل‌ استار به او دادم. سایز ۱۰٫ وقتی پای سمت راست را پوشید فریادش بلند شد.»

اما با یک جستجوی ساده به مقاله‌ای بر می‌خوریم که حقیقت پشت این ماجراها را آشکار می‌کند.

«اگر چیزی بیش از دلایل طبیعی برای مرگ مارلی وجود داشته یا نداشته باشد – که البته هیچ مدرک محکمی مخالف آن وجود ندارد – می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که مامور سابق سیا به نام بیل اکسلی در بسر مرگش در مین به ترور این خواننده اعتراف نکرده است.»

به نظر می‌رسد این داستان از وب‌سایت یک خبرنگار سابق بی‌بی‌سی منشا گرفته که پیش از آن برای دیوید ایک نویسندۀ مشهور تئورهای توطئه کار می‌کرده است.

در جولای ۱۹۷۷ تشخیص داده شد که مارلی به نوعی ملانوما (نوعی تومور پوستی سرطانی) در انگشت پا مبتلاست. مارلی به دلیل اینکه حرفه‌اش منوط به رفتن روی صحنه بود و همچنین یک سری عقاید مذهبی پیشنهاد پزشک معالجش را مبنی بر قطع کامل انگشت رد کرد و به جای آن ناخن و بخشی از پوست برداشته شد و علی‌رغم بیماری شدید به تورهایش ادامه داد.

در سال ۱۹۸۰ دو روز پیش از آخرین کنسرتش (در پنسیلوانیا) دچار حمله و به بیمارستان منتقل شد و فهمید که سرطان در بدنش پخش شده و به مغز رسیده است. ستارۀ موسیقی جامائیکا سال ۱۹۸۱ در میامی و در سن ۳۶ سالگی از سرطان مغز درگذشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین