|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۲۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز(پنجشنبه) اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: دعوا و ایجاد تشکیلات موازی با دولت، اصلاح کار نیست؛ کار جهادی باید توسط خود مسئولان و از مجاری قانونی انجام گیرد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز(پنجشنبه) اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: دعوا و ایجاد تشکیلات موازی با دولت، اصلاح کار نیست؛ کار جهادی باید توسط خود مسئولان و از مجاری قانونی انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، مهمترین محورهای بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری به شرح ذیل است:

** بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند، بنابراین انتقادها باید با هدف اصلاح و خیرخواهانه باشند.

** شرایط امروز ما، شرایط حساسی است اما این حساسیت به دلیل تعداد زیاد دشمنان و یا قدرت بالای آنها نیست زیرا این دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره بوده اند و حتی در آن زمان قدرت بیشتری نیز داشته اند اما با وجود همه اقدامات خصمانه از جمله حمله نظامی طبس، تحمیل جنگ هشت ساله، سرنگونی هواپیمای مسافری و محاصره اقتصادی، هیچ کاری از پیش نبرده اند و اکنون نظام اسلامی همچون شجره طیبه ای است که با پایه های مستحکم، در حال گسترش و ثمردهی است.

** حساسیت شرایط از این جهت است که نظام اسلامی با قدم گذاشتن در یک راه نو و طرح دیدگاه ها و نظریات متفاوت، در 40 سال گذشته، برخلاف جریان کلی استکبار و نظام سلطه حرکت کرده است و در چنین شرایطی، در جنگل پر از تعارض سیاست بین المللی، شرایط و اقتضائات گوناگونی به وجود می آید که باید در هر شرایطی به تناسب آن و با دقت کامل عمل کرد.

** امروز نظام اسلامی با یک جنگ همه جانبه اقتصادی مواجه است که از یک اتاق جنگ و با دقت و اهتمام کامل هدایت می شود اما در کنار این جنگ، یک جنگ مهم رسانه ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت می شود.

** براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاه های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه ای راه اندازی کرده اند و به طور جدی در حال برنامه ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.

** اهداف این جنگ رسانه ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و دستگاه های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است.

** در همین مسائل مربوط به سکه و ارز و کاهش ارزش پول ملی، جنگ رسانه ای و فضاسازی های تبلیغاتیِ بدخواهان، تأثیرگذار بوده است که البته از دشمن توقعی جز رذالت نیست اما باید مراقب باشیم به این فضاسازی‌ها برای آلوده کردن ذهن مردم، کمک نکنیم.

** همواره از ابتدای مسئولیت رهبری، به دولتها در زمینه های گوناگون انتقاد و یا اعتراض داشته اند که در برخی موارد هم تند بوده است؛ بنده خودم اهل انتقادم و اهل مسامحه در برخورد با مشکلات و دستگاه های مسئول نیستم، اما تأکید دارم که نحوه گفتن و اقدام کردن نباید به گونه ای باشد که مردم دچار بیماری بدبینی شوند.

** ویروس بدبینی نسبت به دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای انقلابی، بد است؛ در عین حال، انتقاد خیرخواهانه برای اصلاح امور لازم است؛ گاهی اوقات انتقاد باید عمومی باشد و نباید همیشه در گوشی باشد اما اینکه بگونه ای صحبت کنیم که بندِ دلِ شنونده پاره شود و همه چیز را از دست رفته تلقی کند، کار صحیحی نیست.

** ما برخی اوقات در نحوه انتقاد اشتباه می کنیم زیرا دستگاه هایی که مورد انتقاد قرار می گیرند، کارهای خوب هم دارند که باید آنها نیز دیده و گفته شوند؛ هیچ دولتی بدون کمک و پشتیبانی مردم قادر به فعالیت نیست و نباید اعتماد مردم از دستگاه های دولتی، قضایی و نیروهای مسلح سلب شود؛ راه علاج مشکلات کشور، خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از فعالیت دستگاه های مسئول نیست، بلکه راه علاج، ایجاد رابطه سالم بین افکار عمومی و دستگاه های مسئول، سخن گفتن و انتقاد کردن و در عین حال کمک فکری و عملی کردن است.

** وظیفه ما، هدایت دولتی ها به سمت استفاده از دیدگاه های کارشناسان و حل مشکلات و خوشبین کردن مردم نسبت به تلاش های آنهاست که در چنین صورتی، گره های افکار عمومی باز می شوند.

** دعوا کردن راه اصلاح نیست، همچنانکه ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت نیز به صلاح و موفق نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است کار باید به وسیله مسئولان آن، در مجاری قانونی انجام بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین