|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۲۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
اولین جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی ترامپ جهت عهده‌داری سمت قاضی دیوان عالی آمریکا در کمیته امور قضایی مجلس سنای این کشور با بازداشت ۷۰ تن از معترضان برگزار شد.
 اولین جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی ترامپ جهت عهده‌داری سمت قاضی دیوان عالی آمریکا در کمیته امور قضایی مجلس سنای این کشور با بازداشت ۷۰ تن از معترضان برگزار شد.

مخالفت‌ها با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور به اولین جلسه بررسی صلاحیت او در مجلس سنای این کشور هم کشیده شد.
۱۹ تیرماه امسال «دونالد ترامپ» با معرفی گزینه قضاوت در دیوان عالی آمریکا در آستانه تغییر تاریخی ترکیب این دیوان عالی قرار گرفت.
او «برت کاوانا» را به عنوان نامزد عضویت در دیوان عالی معرفی کرد تا اولین رئیس‌جمهور آمریکا باشد که در یک سال نخست حضورش در کاخ سفید دو بار فرصت انتخاب عضو دیوان عالی نصیبش شود.
انتخاب این حقوقدان محافظه‌کار، انتقادهای دموکرات‌ها و همچنین برخی رسانه‌ها را به دنبال داشته و از آن زمان، معترضان از هر فرصتی برای نشان دادن مخالفتشان با این گزینه استفاده کرده‌اند.
اعتراض‌های مخالفان در اولین جلسه بررسی صلاحیت کاوانا در کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا سبب شد که نیروهای امنیتی ۷۰ نفر را بازداشت کنند.
به گزارش «پالیتیکو» اغلب معترضان در جلسه دیروز کمیته امور قضایی سنا، به مواضع کاوانا در قبال زنان اعتراض کرده و او را «ضد زن» خواندند.
نیروهای امنیتی حاضر در سنا، بعد از اعتراض‌های مخالفان، معترضان را بازداشت و به بیرون از جلسه هدایت کردند.
علاوه بر اعتراض‌های مخالفان در جلسه بررسی صلاحیت کاوانا، سناتورهای دموکرات عضو کمیته هم به مواضع گزینه پیشنهادی ترامپ در موضوعات مختلف از قبیل حق حمل سلاح تاختند.
کاوانا به عنوان حقوقدان جمهوری‌خواه، حامی سرسخت متمم دوم قانون اساسی آمریکا و آزادی حمل اسلحه است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین