|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۲۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی،گفت: جامعه امروز ایران به قدرت‌پرستی و مقام‌طلبی آلوده شده است و همین عامل باعث عدم پیشرفت کشور شده است.
یک نماینده مردم مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت معیشت مردم گفت: فشار فقر و بیکاری کمر مردم را خم کرده است

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی،گفت: جامعه امروز ایران به قدرت‌پرستی و مقام‌طلبی آلوده شده است و همین عامل باعث عدم پیشرفت کشور شده است.

وی تاکید کرد:کشوری با منابع انسانی بی‌نظیر و جوانان با استعداد همراه با معادن فراوان نباید دچار معضلات فعلی شوند. بسیار متاسف هستم و بگویم شدت ضدیت با انقلاب و نظام در برخی سخنانی که در این روزها از تریبون مجلس شورای اسلامی شنیده می‌شود از اراجیف رادیوهای بیگانه و منافقین بیشتر است.

این عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این‌که در این روزها مردم در تامین ساده‌ترین نیازهایشان که تامین معیشت خانواده است درمانده‌اند، گفت: این درد است؛ ما در مجلس شورای اسلامی فریاد سیاسی می‌زنیم نمی‌دانم ما را چه شده است که در ضدیت با نظام و انقلاب که بهای سنگینی برای تشکیل و حفظ آن داده‌ایم از ترامپ و آل سعود و اسرائیل نیز پیشی می‌گیریم.

وی خطاب به هیأت رئیسه گفت: مگر شما به کلام‌الله مجید قسم نخورده‌اید که از ارزشهای نظام و انقلاب دفاع کنیم؟ چرا سکوت می‌کنید؟ شاید بگویید نماینده در بیانش آزاد است، اما آیا آزاد است که به مقدسات نظام توهین کند؟ شورای نگهبان ضامن بقای اسلام و قانون اساسی است و از تصویب قوانینی که برخلاف این دو اصل است جلوگیری می‌کند. شورای نگهبان همان نهادی است که سه سال پیش تمامی نمایندگان از فیلتر آن عبور کردند، حال چه شده که در میانه دوره خدمت‌گزاری زمزمه مخالفت با این رکن اصیل انقلاب از این مجلس شنیده می‌شود؟

وی ادامه داد: استقلال شورای نگهبان دلیل اصلی این ضدیت‌هاست. حال جای تاسف است که برخی از ما انقلاب و نظام را فدای امیال شخصی و حزبی خود می‌کنیم. برخی از سیاسیون را چه شده است؟ اکنون که قوه قضاییه قصد مقابله با دانه درشت‌های سیاسی و اقتصادی را دارد و انقلابی وارد میدان شده است .

نماینده مردم فلاورجان با اشاره به بیانات رهبری درخصوص استقلال قوه قضائیه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید صد درصد انقلابی باشد همه باید وجود یک قوه قضاییه مستقل و شجاع را قدر بدانیم.

وی افزود: وای بر برخی از نمایندگان که با رای مردم انقلابی به مجلس می‌آیند و در عمل مخالف اهداف انقلاب سخن می‌گویند. سفره‌های مردم که قرار بود کوچک نشود عملا محو شده است و فشار فقر و بیکاری کمر مردم را خم کرده است. آیا وقت آن نرسیده که مجلس شورای اسلامی هویت و غیرت واقعی خود را نشان دهد؟

تا كي مردم بايد شاهد كاهش ارزش پول باشند؟

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه با بیان این که آیا با مصلحت اندیشی باید شاهد تجاوز به حقوق مردم باشیم، گفت:تا کی مردم باید شاهد کاهش شدید ارزش پول ملی در دولت‌های مختلف باشد؟ چرا روحانی منتقد از اقدامات احمدی‌نژاد دقیقا همان راهی را که احمدی‌نژاد در اقتصاد طی کرد امروز طی کرده است؟وضعیت ارز امروز بحرانی است

وی ادامه داد:چرا باید درآمد مردم به ریال باشد، اما تمامی هزینه‌های آنها به دلار باشد؟ چه کسی پاسخگوی این حجم از اختلاس در کشور است؟ با فرض محال ثروت چپاول شده به بیت‌المال بازگردد. آیا حساب کرده‌اید هزینه‌ای که به روح ملت و آبروی نظام اسلامی وارد می‌شود چقدر است؟

لارگانی افزود: چند جانباز بیاورم که بگویند که برای عروس و داماد کردن فرزندان خود چگونه در رنج و عذاب مالی بوده اند و نتوانسته اند وامی بگیرند؟ چند نفر را اینجا بیاوریم که در مراجعه به تک تک ما نمایندگان از فقری حرف زده اند که به خاطر آن و فرار از آن به خطا رفته اند؟.آقایان وزرا آن روز که به شما رای اعتماد دادیم و شما را به مجلس معرفی کردند تجربه و تخصص شما را فریاد می‌زدند، اما اکنون شما را چه شد که به جای مردم‌داری منش و روش سوداگران سیاسی را پیش گرفته‌اید؟

وی گفت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین دلایل استمرار وضعیت کنونی ضعف نظارتی مجلس شورای اسلامی است. اگر روزی که قانون‌شکنی آغاز و تبدیل به یک ژست شد واکنش نشان داده بودیم وضعیت این گونه نبود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم باید عمل دولتمردان و نمایندگان شان را با این بیان مولا علی (ع) بسنجند که می فرمایند: «من اگر می خواستم، می توانستم از عسل پاک و از مغز گندم و بافته های ابریشم، برای خود غذا و لباس فراهم آورم، اما هیهات که هوای نفس بر من چیره گردد. آفریده نشده ام که غذاهای لذیذ و پاکیزه مرا سرگرم سازد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین