|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
کد خبر: ۲۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
با افزایش حملات رژیم صهیونیستی بحران در نوار غزه تشدید شده است. در همین حال انگلیس، فرانسه و آلمان با ارائه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی به شورای امنیت خواهان لغو محاصره نوار غزه و آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.
پس از آن که یک کودک چهار ساله اسراییلی در جنوب این کشور بر اثر پرتاب راکت حماس کشته شد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت حملات علیه غزه را تشدید می‌کند.

روز جمعه سخنگوی نخست وزیر اسراییل به نقل از او در شبکه اجتماعی توییتر نوشت حماس بابت مرگ این کودک "بهای سنگینی خواهد پرداخت".

همزمان فلسطینی‌ها می‌گویند بر اثر ادامه حملات هوایی اسراییل روز جمعه چهار نفر کشته شده‌اند. روز پنجشنبه هم گزارش شد که سه عضو ارشد حماس در اثر حملات هوایی اسراییل کشته شده‌اند.

پس از حمله نیروی هوایی ارتش اسرائیل به مناطل سه عضو ارشد حماس، روز گذشته اعلام شد که حماس 18 نفر از خبر چینان را در نوار غزه اعدام کرده است.

روز جمعه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق خان یونس را مورد هدف قرار دادند.  اسراییل هم می‌گوید روز جمعه، حدود ۸۰ راکت از سوی غزه شلیک شده است.

طی یکی از حملات رژیم صهیونیستی که عصر جمعه صورت گرفت یک ساختمان مسکونی در غزه هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۴۰ نفر مجروح شدند. حال برخی از این مجروحان وخیم گزارش شده است.

درگیری ها در حالی در غزه تشدید شده است که تلاش های مصر برای مصالحه میان دو طرف با شکست مواجه شده است.

روز گذشته اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن درخواست از مصر برای مسئول دانستن رژیم صهیونیستی در جنایت‌هایش علیه مردم غزه، گفت: «مقاومت ما علیه اسرائیل همچنان ادامه دارد.»

امروز نیز نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به شورای امنیت ارائه دادند تا حملات رژیم اسرائیل علیه نوار غزه متوقف شود.

براساس پیش‌نویس این قطعنامه جدید هرچه سریع‌تر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین باید اجرا شده و محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی لغو شود. همچنین پیش‌نویس مذکور خواهان بازگشایی تمام گذرگاه‌های نوار غزه و ایجاد ساز و کار لازم برای نظارت بر روند آتش‌بس و ورود کالاهای اساسی به نوار غزه و بازگرداندن کنترل این منطقه به تشکیلات خودگردان فلسطین است.

 این پیش‌نویس از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل می‌خواهد تا موارد مذکور را در قطعنامه شورای امنیت بگنجاند تا مذاکرات صلح میان دو طرف اسرائیل و فلسطین در قاهره از سر گرفته شود.

موافقت مصر با ارسال کمک های ایران به غزه
همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه از اعلام موافقت دولت مصر با ارسال کمک‌های دارویی و غذایی ایران به قاهره به منظور انتقال به غزه خبر داد.

بر این اساس به‌زودی اولین محموله این کمک‌ها به میزان یکصد تن توسط هلال احمر کشورمان از طریق هوایی به مقصد قاهره ارسال خواهد شد.

در همین حال پرنیلا ایرونساید، رییس دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در غزه در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: براساس اطلاعات اخیر ما از آغاز حملات اسراییل به نوار غزه 469 کودک کشته شده و 3000 تن دیگر زخمی شده‌اند و کارشناسان نگران امکان افزایش یافتن این تعداد هستند.

او نسبت به مشکلات روانی کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر 373 هزار کودک نیاز فوری به کمک‌های روانی دارند.
منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین