|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۲۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
جیمز جفری در جریان دیدارش با مسئولان ترکیه‌ای تاکید کرده "حمله نظامی به ادلب بحران این کشور را وخیم‌تر خواهد کرد، امکان دستیابی به راهکار سیاسی را در معرض خطر قرار می‌دهد، حمایت از تروریسم را افزایش می‌دهد و ثبات منطقه‌ای را بر هم می‌زند."
وزیر خارجه ترکیه با نماینده ویژه آمریکا در سوریه درخصوص اوضاع سوریه به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع دیپلماتیک در آنکارا اعلام کردند: مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان دیدار با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در سوریه به بررسی دیدگاه‌ها درخصوص تحولات اخیر در سوریه پرداخت.

سفارت آمریکا در آنکارا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیمز جفری در جریان دیدارش با مسئولان ترکیه‌ای تاکید کرده "حمله نظامی به ادلب بحران این کشور را وخیم‌تر خواهد کرد، امکان دستیابی به راهکار سیاسی را در معرض خطر قرار می‌دهد، حمایت از تروریسم را افزایش می‌دهد و ثبات منطقه‌ای را بر هم می‌زند."

در این بیانیه همچنین آمده است: جفری در جریان دیدار با مسئولان ترک بر اهمیت همکاری میان واشنگتن و آنکارا درخصوص دستیابی به حل و فصل سیاسی به موجب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره سوریه تاکید کرد.

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از دیدار خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور با نماینده ویژه آمریکا در سوریه در آنکارا خبر داد.

در جریان این دیدار طرف ترکیه‌ای فرستاده آمریکا را در جریان ضرورت ترک نیروهای مسلح کرد از سوریه قرار داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: خلوصی آکار نسبت به حضور نیروهای مسلح کرد در  سوریه ابراز نگرانی کرد.

روسیه، همپیمان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اخیرا حملات هوایی‌اش علیه نیروهای مسلح در ادلب را از سرگرفت. این حمله پس از حمله هوایی و توپخانه‌ای نیروهای وابسته به دولت سوریه علیه مخالفان انجام شد.

بشار اسد بارها به بازگشت نقطه به نقطه اراضی سوریه متعهد شد که این به معنای سیطره بر هر نقطه‌ای از ادلب و مناطق تحت تسلط کردها در شمال شرقی است.

این در حالی است که ترکیه به برخی از گروه‌های مخالف سوریه در رویارویی با اسد کمک می‌کند و پیشتر اعلام کرده بود که عملیات نظامی در ادلب "فاجعه‌بار" خواهد بود.

از سوی دیگر مولود چاووش اوغلو در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که وی نیز با جفری دیدار کرده و در جریان آن به بررسی تحولات ادلب پرداخت.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین