|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۲۲۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
ازدواج «حامد ممتاز» وزیر دولت در دیوان حکومت فدرال سودان با خانم «میاده سوار الذهب» وزیر حکومت ایالت خارطوم در محافل مختلف این کشور جنجال به پا کرد.
 ازدواج این دو مقام سودانی واکنش تند سیاسیون و فعالان زن را در پی داشت و باعث شد خانم سوار الذهب را به باد انتقاد بگیرند.

سوارالذهب پس از انتقاد از وی در اولین واکنش گفت که ازدواجش با این رهبر حزب حاکم مبتنی بر ایده عمیقی است و هدف از آن نزدیکی سیاسی و ایدئوژیک با آقای وزیر بوده است.


وی با ابراز تاسف نسبت به انتقادات گسترده از وی به دلیل ازدواج با این وزیر گفت: ازدواج میان رهبران سیاسی و اجرایی نمونه برتر جامعه سودان به شمار می رود.

اما آنچا باعث جنجال در این زمینه می شود، تنها به این دلیل نیست که زن و شوهر در دولت سودان وزیر هستند بلکه اختلاف نظر آنها در رویکردهای سیاسی و ایدئولوژیک است چرا که وزیر داماد از اسلام گرایان سرسخت در دولت سودان به شمار می رود و حامی ایدئولوژی چند همسری است اما وزیر عروس پیش از آنکه در گفتگوی ملی طریق سازش با نظام حاکم در پیش بگیرد، از منتقدان سرسخت دولت بوده و ریاست حزب لیبرال این کشور را برعهده دارد که مخالف چند همسری هستند. همین موضوع باعث شده است که خانم وزیر را به دلیل ازدواج با فردی که از چند همسری مردان حمایت می کند، به شدت انتقاد کنند.

تاکنون ازدواج دو وزیر در سودان سابقه نداشته است. به گفته برخی از سیاسیون سودان، این ازدواج، ازدواج سیاسی محسوب می شود و بر روند سیاسی این کشور تاثیر می گذارد.

موضوع جنجال برانگیزتر در این ازدواج این است که این وزیر مرد پیش از این با یک زن دیگر نیز ازدواج کرده و از او داری فرزند است اما وزیر زن از همسر سابق خود جدا شده است و همین موضوع باعث خشم لیبرال ها شده است./شفقنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین