|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
حمید عسگری خواننده پاپ کشورمان می‌گوید این‌که هر تیمی می‌بازد علی کریمی گزینه سرمربیگری‌اش می‌شود، نشان از نگاه جهان‌سومی ما به فوتبال است. حمید عسگری افزود: مشکل ما از مدیریت ماست که از میان بی‌کفایت‌ها، بی‌کفایت‌ترین را انتخاب می‌کنند.
 حمید عسگری خواننده پاپ کشورمان می‌گوید این‌که هر تیمی می‌بازد علی کریمی گزینه سرمربیگری‌اش می‌شود، نشان از نگاه جهان‌سومی ما به فوتبال است. حمید عسگری افزود: مشکل ما از مدیریت ماست که از میان بی‌کفایت‌ها، بی‌کفایت‌ترین را انتخاب می‌کنند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: حمید عسگری این‌قدر آگاهانه درباره استقلال، وضعیت مدیریتی این باشگاه و شکست از السد حرف می‌زد که به نظر می‌رسید یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه، از معاونان وزارت ورزش یا حتی از اعضای کادر فنی تیم استقلال است. خواننده پاپ محبوب کشورمان که البته از طرفداران دو‌آتشه استقلال هم محسوب می‌شود مهمان گپ عصرگاهی روزنامه خبرورزشی بود. با او خیلی حرف نزدیم، چون بیشتر از ما خودش درباره استقلال و اوضاع بد این روزهایش حرف زد. دل پُری داشت. صحبت‌های او را بخوانید.

نمی‌شد مانع جدایی استعداد‌ها شد
از نقل و انتقالات شروع کنیم تا بعد به شکست استقلال برسیم. استقلال شاید در فصل نقل و انتقالات می‌توانست تیام و جپاروف یا حداقل جپاروف را حفظ کند ولی درباره جدایی مجید حسینی نمی‌شد جلوی پیشرفتش را گرفت. او امروز در ترابوزان فیکس بازی می‌کند و در بازی آخر ۴ بر صفر برنده شدند. این اتفاق در دورانی که فوتبال اروپا شناختی از ایران و استعداد بازیکنانش ندارد خیلی مهم است و اتفاقاً باید راه را برای پیشرفت این قبیل بازیکنان باز گذاشت. اگر این کار را نمی‌کردیم نوعی خیانت در حق شناساندن فوتبال ایران به دنیا محسوب می‌شد. ابراهیمی و نورافکن هم همین‌طور، اما بهتر بود لااقل جپاروف را حفظ می‌کردیم.

اروپایی‌ها هم استقلالی می‌بازند
هر شب در فوتبال اروپا نتایجی مشابه باخت استقلال به السد و یا حتی بدتر از آن رقم می‌خورد. آیا آن‌جا هم تیم به‌هم می‌ریزد؟ بارسا ۸ گل به اوئسکا زد ولی اتفاقی در اسپانیا رخ داد؟ اگر این باخت در ایران بود فوری سرمربی‌اش را برکنار می‌کردند و علی کریمی را جایش می‌گذاشتند.

نگاه جهان سومی نداشته باشیم
ما باید نگاه جهان سومی‌مان را به شکست و برد از بین ببریم. کلاً واکنش‌ها به نتایج فوتبالی در ایران غیرمعمول است. در تیم‌های ما با یک نتیجه بد، سرپرست را مورد مؤاخذه قرار می‌دهند و می‌گویند باید تغییرش داد. در اروپا از این خبر‌ها نیست. ما باید کمی نگاه جهان سومی‌مان به فوتبال و نتایجش را تغییر دهیم. وقتی یک تیم می‌بازد بالا و پایین تیم را می‌گویند و تا یک هفته بیچاره‌اش می‌کنند.

پیکه لایی خورد، فوتبالش تمام شد؟
مگر پیکه در جام جهانی از وحید امیری لایی نخورد؟ چه اتفاقی رخ داد؟ پیکه را از فوتبال کنار گذاشتند؟ فقط ما هستیم که این همه به یک موضوع مانند همان لایی می‌پردازیم. از روزنامه خبرورزشی که مخاطبان بیشتری نسبت به همه رسانه‌های ورزشی دارد می‌خواهم روی موضوع تغییر نگاه جهان سومی کار کند.

با یک باخت، استقلال را وارد بحران نکنیم
در دنیا تیم که می‌بازد راهی استخر و ریکاوری می‌شود و از فردا دوباره تلاش می‌کند تا در دیدار بعدی نتیجه مورد نظرش را بگیرد، اما در ایران بعد از باخت به السد این همه حاشیه برای استقلال درست شد. این‌قدر شور کار را درمی‌آوریم که تیم را تا ۶ هفته وارد بحران می‌کنیم. از کجا معلوم که در بازی برگشت استقلال نتیجه نگیرد. فوتبال یعنی همین. یعنی یا می‌توانید یا نمی‌توانید.

استادیوم پُر ضامن برد نیست
چون تیم ما ۱۰۰هزار تماشاگر دارد باید برنده شود؟ اینکه تضمینی برای موفقیت نیست. مگر مقابل دالیان چین و جوبیلو ایواتا هم ورزشگاه آزادی پر نبود؟ پس چرا باختیم؟ پس اگر این‌طور است هر بازی که ورزشگاه پر شد داور سوت بزند و بازی را ۳- صفر به سود استقلال و پرسپولیس بزند.

بازی در دوحه به سود استقلال است
پرسپولیس در دیدار با الدحیل چرا راحت بازی کرد؟ مطمئنم به دلیل نبود تماشاگر بود. نمی‌گویم تماشاگر بد است نه ولی نوع حمایت کردن‌ها ایراد دارد. بی‌حرمتی به بازیکنان و خانواده‌شان و... کمکی نیست که باعث موفقیت بازیکن و تیم شود. بلکه بیشتر تمرکز بازیکن‌مان را برهم می‌ریزد. اتفاقاً چه خوب که استقلال در دیدار برگشت در ایران بازی ندارد، چون قطعاً در دوحه بدون تماشاگر راحت‌تر کار می‌کند.

شفر، ندیده‌ها را در ایران دید!
شفر مربی کوچکی نیست. او بزرگ است و در تیم‌های ملی دنیا و تورنمنت‌های معتبر بوده است ولی در همین مدت آبروی ما جلوی او رفته است. او در این مدت اتفاقاتی را در تهران و استادیوم آزادی تجربه کرد که جزو ندیده‌های عمر فوتبالی‌اش محسوب می‌شوند. او در کامرون هم این رفتار‌ها با بازیکن خودی را ندیده است.

تیام در ایران ستاره شد
فوتبال ایران پتانسیل بالایی برای رشد بازیکنان دارد. این‌قدر که تیام که یک بازیکن درجه ۳ بود را در مدت کوتاهی به یک استار (ستاره) تبدیل کرد و ۷ گل در چمپیونز لیگ برای استقلال زد و ناجی تیم شد. او ۷، ۸ ماه قبل از استقلال اصلاً تیم نداشت و بازی نمی‌کرد، اما...

بهترین‌های دنیا در السد هستند
... وقتی ژاوی به السد رفت بهترین پاسور در دنیا بود. این شوخی نیست. ببینید چه اثرگذاری در السد دارد. حکم موتور تیم را دارد که تازه گابی را هم کنارش گذاشتند؛ کاپیتان اتلتیکو مادرید. باید واقع‌بین باشیم و ببینیم که برترین‌های دنیا در تیم السد بازی می‌کنند پس قطعاً نتیجه می‌گیرند.

این نتایج از بی‌کفایتی مدیران ورزش است
مشکل فوتبال ما نه کم‌کاری بازیکن است که او را بی‌غیرت خطاب می‌کنند، نه کم‌سوادی مربیان است و نه بودن و نبودن تماشاگران. بلکه این مشکل از بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی مدیران ورزش کشور است که مسئولیت این امر مهم اجتماعی را در دست گرفته‌اند. وقتی مدیر بالادستی بی‌کفایت باشد در چیدمان مدیران مجموعه اش این‌گونه تصمیم‌گیری می‌کند.

اطلاعات من از وزیر بیشتر است
لطفاً چهره مدیران فوتبالی‌مان را نگاه کنید. باور کنید اگر غیر از مسابقات تیم ملی کشورمان ۱۵ دقیقه از دیگر مسابقات جام جهانی روسیه را دیده باشند! اطلاعات ورزشی منِ خواننده، نوازنده و آهنگساز از همه آن‌هایی که در وزارت ورزش هستند بیشتر است. قول می‌دهم که الان اگر با وزیر ورزش بنشینیم من بهتر از او درباره فوتبال حرف می‌زنم.

مشکل ورزش نایاب بودن مدیر باکفایت است
مشکل فوتبال ما نه استعداد است، نه مربی و نه امکانات بلکه ایراد اصلی از نایاب شدن مدیران باکفایت است. عجیب اینکه وقتی هم می‌خواهند سراغ نفرات جایگزین بروند بین بی‌کفایت‌ها هم سراغ بی‌کفایت درجه ۴ می‌روند و حساب احساسات میلیون‌ها جوان را نمی‌کنند. احساسات آن‌هایی که کیلومتر‌ها را می‌پیمایند تا به استادیوم بروند و برای تیم‌شان گلو پاره کنند ولی افسوس از اینکه درکی متقابل وجود داشته باشد.

پول تیام نمک روی زخم است نه التیام!
سینه سپر کردید که ۲۵۰هزار دلار از انتقال تیام نصیب استقلال شد؟ این کدام درد هوادار استقلال را التیام می‌دهد؟ اصلاً چرا گذاشتید تیام راهی عجمان شود که حالا اشکال کارتان در فصل نقل و انتقالات را از این طریق نمک روی زخم کنید؟

شفر که شعبده‌باز نیست!
فصل قبل چرا استقلالِ منصوریان بد نتیجه می‌گرفت؟ چون امید ابراهیمی یا نبود یا ناآماده بود. از وقتی امید برگشت تیم جان گرفت. ما تازه فهمیدیم امید نورافکن چه بازیکنی بود؟ شفر که شعبده‌باز نیست با تیم بدون بازیکن معجزه کند. امتیازات را هم که داخل گوی نمی‌ریزند تا با خوش‌شانسی گوی ۳ امتیازی به اسم استقلال بیرون بیاید.

نصف تیم از بین رفت
استقلال نصف بازیکنانش اصلی‌اش را از دست داد و حالا بازیکنانی گرفته که هم دیر آمده‌اند و هم از نظر بدنی مهیا نیستند. اگر همان تیم حفظ می‌شد حالا استقلال بخت اول قهرمانی در آسیا بود ولی افسوس و آهش برای هوادار باقی ماند، چون هم در از دست دادن بازیکن بی‌دقتی شد و هم در جذب به موقع و خوب بازیکن!

استقلال در دوحه هم می‌بازد
خیلی خیلی خوش‌بینانه باید گفت که استقلال در دوحه السد را شکست می‌دهد؛ ۳- صفر یا ۴- یک. بردن السد با این همه ستاره در تیمش اتفاقی غیرممکن است. البته در فوتبال هر اتفاقی ممکن است ولی من که امیدی به این تیم و نتیجه برگشتش ندارم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین