|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹
کد خبر: ۲۲۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
تراکتورسازی به تنهایی با خرید ۴ بازیکن تیم ملی، حسابی روی تعداد لژیونرهای ایران تاثیرگذاشته اما با این حال، روند لژیونر شدن ملی پوشان ایران پس از جام جهانی هم رو به افزایش است.
تراکتورسازی به تنهایی با خرید ۴ بازیکن تیم ملی، حسابی روی تعداد لژیونرهای ایران تاثیرگذاشته اما با این حال، روند لژیونر شدن ملی پوشان ایران پس از جام جهانی هم رو به افزایش است.

پیوستن اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به تراکتورسازی، خبری بزرگ در نقل و انتقالات لیگ برتر بود. دو لژیونر ثابت تیم ملی در دوران کی‌روش، به ایران برگشتند تا سال‌های حضورشان در اروپا را تمام کنند. سفر دژاگه و شجاعی برای سال‌های پایانی فوتبال‌شان به ایران چندان عجیب نبود اما بازگشت حاج‌صفی و احتمال جدی پیوستن رضاییان به تراکتورسازی، می‌تواند روی روند صعودی تعداد لژیونرهای تیم ملی تاثیر جدی بگذرد. رضاییان و حاج‌صفی بر خلاف دژاگه و شجاعی در حال حاضر بازیکنان ثابت تیم ملی هستند و با توجه به شرایط سنی، می‌توانند در جام جهانی آینده هم به میدان بروند.

شاید به نظر برسد با جضور این ۴ بازیکن در ایران و خداحافظی گوچی، تعداد لژیونرهای تیم ملی کم شده اما در لیست آخر کی‌روش، لژیونرهای بیشتری نسبت به قبل از جام جهانی حضور دارند. جام جهانی ۲۰۱۴، تعداد لژیونرهای تیم ملی ۷ نفر بود. جام جهانی ۲۰۱۸ این تعداد به ۱۴ نفر رسید و در لیست جدید کی‌روش، ۱۶ لژیونر حضور دارند که بیشتر آن‌ها هم در اروپا بازی می‌کنند.
علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، سردار آزمون و امیر عابدزاده ۷ بازیکنی هستند که در جام جهانی لژیونر اروپایی بودند و فصل آینده هم در اروپا بازی خواهند کرد. پورعلی گنجی و طارمی هم در لیگ قطر بازی می‌کردند. از بین آن‌ها پورعلی گنجی به اروپا ترانسفر شده و طارمی هنوز در قطر بازی می‌کند.
در لیست جدید کی‌روش به این ۹ بازیکن علی قلی‌زاده، صادق محرمی، وحید امیری، مجید حسینی و کاوه رضایی به عنوان لژیونر اروپایی اضافه شده‌اند. ۴ نفر از این ۵ نفر، همین فصل لیگ برتر ایران را ترک کردند. صادق محرمی که این فصل به دیناموزاگرب رفته برای اولین بار به تیم ملی دعوت می‌شود، امیری و حسینی پس از جام جهانی مسافر ترکیه شدند و علی قلی‌زاده که آخرین خط خورده لیست تیم ملی بود دوباره دعوت شده است. کاوه رضایی هم قرار است جای گوچی را پر کند. امید ابراهیمی و محمدرضا خانزاده هم لژیونرهای جدید ایران در لیگ قطر هستند. هر دو بازیکن پیش از جام جهانی، در لیگ برتر بازی می‌کردند.
لیست جدید تیم ملی صاحب ۶ بازیکنی است که این فصل، لیگ برتر ایران را به مقصد اروپا یا قطر ترک کرده‌اند. بازیکنانی که مسیر صعودی تعداد لژیونرها در تیم ملی را حفظ می‌کنند. حتی اگر ۴ نفر از ستاره‌های تیم، راه ایران را در پیش بگیرند و گوچی، بازی‌های ملی را کنار بگذارد./نود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین