کد خبر: ۲۲۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
تحت تاثیر قرار دادن سانتیاگو برنابئو به هیچ عنوان مسوولیت آسانی نیست، اما شواهد حاکی از آن است که «یولن لوپتگی» سرمربی رئال مادرید در کوتاه ترین زمان ممکن از عهده این ماموریت بر آمده است.
 تحت تاثیر قرار دادن سانتیاگو برنابئو به هیچ عنوان مسوولیت آسانی نیست، اما شواهد حاکی از آن است که «یولن لوپتگی» سرمربی رئال مادرید در کوتاه ترین زمان ممکن از عهده این ماموریت بر آمده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه مارکا اسپانیا یکشنبه در گزارشی ضمن تحلیل تیم تحت هدایت لوپتگی نوشت: کهکشانی ها با 10 گل زده و تنها دو گل خورده و کسب حداکثر امتیاز از سه بازی نخست خود در فصل جدید لالیگا، سرمربی تازه واردشان را با رضایت کامل به تعطیلات بین بازی های لیگ خواهند فرستاد.
«کریم بنزما» مهاجم فرانسوی این تیم که در هفته سوم لالیگا تقریبا به رکورد گل های زده خود در طول فصل گذشته دست یافته، ظاهرا تحت نظر لوپتگی احیا شده است.
رئالی ها مقابل لگانس رکورد دیگری بر جای گذاشتند و با رد و بدل کردن بیشترین تعداد پاس ها در یک بازی، تردیدی در مورد سبک بازی مالکانه خود باقی نگذاشتند.
و حالا سرمربی آرام نیمکت رئال با به دست آوردن ترکیب ثابت خود، می تواند از وقفه بین بازی های لیگ و مسابقات بین المللی استفاده کرده و ایده های باقی مانده در ذهن خود را روی دیگر بازیکنان در اختیارش پیاده کند.
تیم جدید رئال حالا به خوبی می داند که با سیستمی که از دیدار مقابل اتلتیکو در سوپر جام اسپانیا که در ورزشگاه تالین استونی برگزار شد، دست نخورده باقی مانده است چگونه نتیجه بگیرد، سیستمی موفق و شفاف که از «گرت بیل»، «کریم بنزما» و «مارکو آسنسیو» در خط حمله خود بهره می برد.
در واقع، لوپتگی مقتدر که «لوکا مودریچ» بهترین بازیکن سال یوفا را تا زمان آمادگی نهایی روی نیمکت نگه داشت، ایسکو را به همین سرنوشت دچار کرد، به مارسلو برزیلی هشدار داده و به هیچ عنوان از اتخاذ تصمیمات سختگیرانه نهراسیده است؛ تاکنون هیچ تغییری را در مثلث هجومی خود ایجاد نکرده و ظاهرا این مثلث غیر قابل تغییر ترین مثلث دنیاست.
به عبارت دیگر، این سه بازیکن با 10 گل زده هیچ بهانه ای را در اختیار او قرار نداده اند که به واسطه آن تفکر و ترکیب هجومی تیم تحت هدایتش را تغییر دهد.
تحرک در خط حمله نکته کلیدی در سبک بازی لوپتگی است و بیل با جابجایی های عریض خود در کنار همکاری بنزمای شوت زن با خط هافبک این تیم، عناصر احیا شده و اصلی ترکیب وی محسوب می شوند.
مهاجم فرانسوی دیگر به مانند گذشته در زمین بازی به دنبال «کریستیانو رونالدو» ستاره پیشین رئال نمی گردد و به جای اینکار بر گلزنی تمرکز می کند.
پس از گذشت سه بازی، حالا می توان سانتیاگو برنابئو را خانه ی بازی مالکانه و پاس های متعدد دانست که به وضوح می توان آن را در سبک بازی ارائه شده توسط لوپتگی دید، تیمی که می تواند بارسلونا را به عنوان «سلطان پاس» به چالشی هیجان انگیز دعوت کند.
نکته دیگر در تیم لوپتگی ممنوعیت استفاده از پاس های بلند است؛ بازی رفته رفته و به آرامی شکل می گیرد و توپ در عرض زمین رد و بدل می شود و در صورتی که هیچ گزینه مشخصی برای شکست خط دفاعی حریف وجود نداشته باشد، توپ بار دیگر به خط هافبک باز می گردد.
در تیم تحت هدایت «زین الدین زیدان» سرمربی سابق رئال، در چندین مورد هافبک مرکزی از جریان بازی محو شد، اما رئال لوپتگی تا اینجای کار از این اتفاق جلوگیری کرده است.
یکی از مزایای در اختیار داشتن مالکیت توپ این است که تیم حریف فرصت های به مراتب کمتری برای تهدید دروازه شما به دست می آورد و این نکته قابل تاملی است؛ اهمیت این نکته با در نظر گرفتن این موضوع که تیم زیدان از لحاظ ساختار دفاعی بسیار متزلزل بود، پر رنگ تر جلوه می کند.
اما تحت هدایت لوپتگی، رئال عملکرد خوبی دارد، از دروازه خودی به خوبی دفاع می کنند بطوریکه در سه بازی اخیر تنها دو گل دریافت کرده است که یکی از این دو گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و در جریان بازی هیچ تهدیدی متوجه دروازه این تیم نبوده است.
یکی دیگر از نکات سبک مورد استفاده زیدان، فشار و تمرکز بود اما در بسیاری موارد در مواجهه با حریفان ضعیف تر، این موضوع رعایت نمی شد و کهکشانی ها مجبور بودند تا آخرین ثانیه زمان تلف شده بازی هم بجنگند.
حال باید منتظر ماند و دید که سفیدپوشان با چهره جدید تا کجا می توانند به روند موفقیت آمیز خود ادامه دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین