|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۲۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
در رقابت‌ها قرعه و شانس هم تأثیر دارد، حریف چینی‌ام در فینال یک دور قرعه استراحت داشت و در دیدار پایانی سرحال‌تر بود. هرچند به دنبال طلای این مسابقات بودم و برای رسیدن به آن تلاش و تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتم اما تنها یک چیز من را کمی دلگرم وآرام می‌کند و آن تأثیر مدالم در بالا بردن رنکینگ نهایی کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی است.
نایب‌قهرمان مسابقات ووشوی بازی‌های آسیایی جاکاتار سطح این مسابقات را از مسابقات جهانی این رشته بالاتر خواند و از حسرتش برای کسب مدال طلای آن می‌گوید.

الهه منصوریان اظهار کرد: خاستگاه ووشو شرق آسیا است. البته که ایران طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و با قهرمانی‌های اخیر ورزشکاران این رشته در مسابقات جهانی توانسته قدرت مطلق را از چینی‌ها بگیرد و به عنوان جدی‌ترین مدعی خطرناک برای چینی‌ها لقب بگیرد.

وی افزود: تمام رقیبان اصلی ما در ووشو آسیایی هستند و به همین دلیل بازی‌های آسیایی این رشته حتی سخت‌تر از مسابقات جهانی است. در مسابقات جهانی ممکن است با توجه به قرعه کشی با حریفانی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آفریقایی مبارزه کنی که می‌تواند نسبت به حریفان آسیایی قرعه آسان‌تری باشد اما در مسابقات آسیایی از همان ابتدا رقبای سختی پیش رو داری و هر بازی حکم فینال را دارد.

وی در خصوص مبارزاتش در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در این دوره از مسابقات شروع رقابت‌هایم با حریف هندی بود که نایب‌قهرمانی جهان را داشت، ووشوکار ویتنامی نیز نایب قهرمان وزن بالاتر از من در مسابقات جهانی کازان بود. بعد از این دو بازی در مبارزه سوم حریفم فیلیپینی‌ام قهرمان جهان بود که موفق به شکست وی شدم هر چند یک راند را واگذار کردم.

منصوریان در خصوص حریف چینی‌اش خاطر نشان کرد: در رقابت‌ها قرعه و شانس هم تأثیر دارد، حریف چینی‌ام در فینال یک دور قرعه استراحت داشت و در دیدار پایانی سرحال‌تر بود. هرچند به دنبال طلای این مسابقات بودم و برای رسیدن به آن تلاش و تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتم اما تنها یک چیز من را کمی دلگرم وآرام می‌کند و آن تأثیر مدالم در بالا بردن رنکینگ نهایی کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی است.

وی ادامه داد: بازی بسیار سخت و سنگینی مقابل حریف چینی در فینال داشتم، خوشحالی بعد از پیروزی وی نشان دهنده این بود که آرزوی شکست من را داشته، چون من در لیگ چین او را شکست داده بودم. این بازیکن با دیدن بازی‌های من و آنالیز خوب آن و تمریناتی که داشت توانست به پیروزی برسد اما این پایان کار من نیست. من نیز از او شناخت کافی دارم و باید منتظر شکستهای بعدی‌اش باشد.

وی در خصوص زمان خداحافظی از دنیای قهرمانی ووشو تاکید کرد: حسرت طلای بازی‌های آسیایی بر دلم مانده و برای رسیدن به آن هر کاری خواهم کرد. اگر بخواهم زمانی با دنیای قهرمانی ووشو خداحافظی کنم باید کلکسیون مدال‌هایم تکمیل باشد پس منتظر بازی‌های آسیایی ۴ سال آینده طلای آن هستم.

منصوریان با اشاره به مسابقات جام جهانی تصریح کرد: حدود ۲ ماه دیگر رقابت‌های جام جهانی است. تمام تلاش خود را برای کسب مدال طلا انجام می‌دهم تا ناراحتی که برای خودم و مردم بابت از دست دادن طلای بازی‌های آسیایی به وجود آمده را از بین ببرم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین