|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۲۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
به گزارش این رسانه‌ها، روسیه بسته "حوادث غافلگیرکننده" را برای پاسخ به حملات آمریکا تهیه کرده است. قرار است ناوشکن روسیه نیز از منطقه پرواز ممنوع در طرطوس و پایگاه حمیمیم حفاظت کرده و هرگونه موشک احتمالی که از طریق حریم هوایی لبنان شلیک شود را منهدم کند.
همزمان با ادامه انتقال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به ادلب که در واقع آخرین برگ برنده واشنگتن محسوب می‌شود، دونالد ترامپ فورا با فرانسه و انگلیس وارد هماهنگی شده تا تهدیدات خود را علیه سوریه اجرایی کند و مقرهای نظامی و حیاتی این کشور در مرکز و جنوب و حتی تا پایتخت را هدف قرار دهد.
 پایگاه اینترنتی الثبات لبنان با اشاره به بالا گرفتن تهدیدات غرب علیه سوریه نوشت: اطلاعات فاش شده از سفارت اسرائیل در مسکو نشان می‌دهند که احتمالا اسرائیل نیز در این حمله با آمریکا شرکت کند.

در زمانی که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه در وضعیت آماده‌باش قرار دارند روسیه نیز تجهیزات نظامی عظیمی را مستقر کرده است تا در صورت حمله آمریکا پاسخ این حمله را بدهد. همزمان نیز ایران وارد عمل شده و وزیر دفاع خود را به دمشق فرستاد تا این پیام را بدهد که سوریه و هم‌پیمانانش برای هرگونه حمله‌ای آماده هستند.

براساس اطلاعات مطبوعات ایرانی معامله تسلیحاتی میان دمشق و تهران امضا شده که به موجب آن ایران دمشق را به موشک‌های استراتژیک و جنگنده‌های "کوثر" مجهز خواهد کرد که توانایی‌های جنگی بالایی دارند.

یک منبع نظامی سوری نیز فاش کرد که سوریه این بار با سامانه موشکی که همگان را غافلگیر خواهد کرد یعنی سامانه اس300 روسیه به حمله آمریکا پاسخ خواهد داد که روسیه در سوریه مستقر کرده و ممکن است استفاده از آن را به دمشق هم بدهد.

رسانه‌های روسی احتمال می‌دهند که حملات موشکی آمریکا از فرودگاه نظامی آمریکا در شهر الشدادی در شمال شرق سوریه انجام شود.

به گزارش این رسانه‌ها، روسیه بسته "حوادث غافلگیرکننده" را برای پاسخ به حملات آمریکا تهیه کرده است. قرار است ناوشکن روسیه نیز از منطقه پرواز ممنوع در طرطوس و پایگاه حمیمیم حفاظت کرده و هرگونه موشک احتمالی که از طریق حریم هوایی لبنان شلیک شود را منهدم کند.

جنگ آزادی ادلب ناوهای آمریکا و ناتو را در حالت آماده‌باش قرار داده و مسکو را وادار به استقرار کشتی‌های جنگی خود در مدیترانه کرده است.

یک دیپلمات غربی با استناد به داده‌هایی از سوی یک اداره نزدیک به سفیر اسرائیل در مسکو فاش کرد که تل‌آویو اشاره‌هایی از یک تصمیم بی‌سابقه میان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در روزهای اخیر دریافت کرده است که البته معلوم نیست در یک تماس تلفنی صورت گرفته یا یک دیدار بوده است که در صورت حمله آمریکا و تجاوز از خطوط قرمز محور مقاومت فورا وارد عمل خواهد شد. بعید نیست که یک حادثه نظامی برنامه‌ریزی نشده‌ای نیز رخ بدهد که تل‌آویو یا یکی از پایتخت‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را که به تازگی اتاق عملیات مشترکی با افسران اسرائیل در آنجا تأسیس شده و جنگ علیه یمن را اداره می‌کند، به لرزه درآورد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین