|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
المعلم افزود، همه اقدامات واشنگتن غیرقانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت است، به همین دلیل سوریه با همه توان خود علیه تجاوزگری‌های احتمالی آن واکنش نشان خواهد داد.
وزیر خارجه سوریه مذاکره با مقامات روس را سازنده خواند و اعلام کرد، در این نشست شراکت استراتژیک دو کشور در بخش اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به نقل از خبرگزاری سانا، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه نتایج مذاکرات را با مقامات روس در دو بخش سیاسی و اقتصادی مفید ارزیابی کرد.

وی گفت، به رغم آن که غرب به رهبری ایالات متحده تلاش می‌کند در برابر اقدامات روسیه سنگ‌اندازی کند و مثل گذشته که از گروه تروریستی داعش با هدف طولانی کردن بحران و تسلط بر شرق فرات حمایت می‌کرد، اکنون هم از گروه تروریستی "جبهة النصره " حمایت می‌کند، مسکو از تلاش‌های نیروهای دمشق در مبارزه با تروریسم و پایان دادن به بخش آخر از بحران سوریه حمایت می‌کند.

المعلم افزود، همه اقدامات واشنگتن غیرقانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت است، به همین دلیل سوریه با همه توان خود علیه تجاوزگری‌های احتمالی آن واکنش نشان خواهد داد.

وی بار دیگر هشدارهای روسیه به غرب مبنی بر عدم بازی با آتش را یادآور شد.

المعلم درباره مذاکراتش با یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه و رئیس طرف روسی در کمیته مشترک همکاری اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری دولت سوریه – روسیه گفت، از شرکت‌های بزرگ روسیه خواسته‌ شده در شصتمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق مشارکت کنند.همچنین در این مذاکرات شراکت استراتژیک در بخش اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و مسکو قصد دارد در برنامه بازسازی و اداره چرخه تولید سوریه سهیم باشد.

وزیر خارجه سوریه روز جمعه در یک سفر رسمی به درخواست سرگئی لاوروف، همتای روسی خود وارد مسکو شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین