|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
یکی از مقامات دفاعی آمریکا مدعی شد، نیروی دریایی این کشور صدها تسلیحات سبک از جمله تفنگ‌های کلاشنیکوف را از قایقی در خلیج عدن مصادره کرده است.
 یکی از مقامات دفاعی آمریکا مدعی شد، نیروی دریایی این کشور صدها تسلیحات سبک از جمله تفنگ‌های کلاشنیکوف را از قایقی در خلیج عدن مصادره کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، این قایق که هیچ پرچمی را به همراه خود نداشته به عنوان یک "داو"، قایق چوبی کوچک با بادبانی لچکی که در این منطقه رایج است، توصیف شده است.

این مقام افزود: تعداد تسلیحات مصادره شده از این قایق به بیش از ۱۰۰۰ قبضه می‌رسد. این کشف و مصادره توسط خدمه ناوشکن "جیسون دانهام" نیروی دریایی آمریکا که مشغول انجام یکی از عملیات‌های فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در این منطقه بودند، صورت گرفت.

خدمه این قایق بادبانی به درخواست نیروی دریایی آمریکا اجازه داد تا خدمه این ناوشکن آمریکایی سوار بر این قایق شوند.

این مقام مذکور ادعا کرد که مقصد قایق کشف شده هنوز مشخص نیست، اما مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند کشتی‌هایی که در گذشته در این منطقه رهگیری شده بودند به تلاش‌های ایران برای حمایت از حوثی‌ها در یمن ارتباط داشتند!

این مقام افزود: آمریکا در حال تجزیه و تحلیل اسناد و مدارکی است که از قایق به دست آورده تا بتواند مقصد و مبدا اصلی آن را مشخص کند.

آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در مبارزه با حوثی‌ها حمایت می‌کند؛ درگیری که به خاطر نگرانی‌ها نسبت به تلفات غیرنظامیان به شدت تحت بررسی‌های ‌دقیق قرار گرفته است.

خلیج عدن که اقیانوس هند را به دریای سرخ متصل می‌کند، یک مسیر آبی با ترافیک بسیار شدید است که اغلب از سوی قاچاقچیان برای انتقال محموله‌های مختلفشان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشتی‌های آمریکا و  متحدانش در عملیات نیروی ضربت مشترک ۱۵۰ شرکت دارند و پیشتر نیز کشتی‌های دیگری را در این منطقه کشف و شناسایی کرده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین