|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
آفکام به این نتیجه رسید که پخش این تبلیغ با هدف تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در انگلیس درخصوص مسائل پیرامون بحث‌های عمومی صورت گرفته است.
به دنبال حکم صادر شده توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلیس موسوم به آفکام (Ofcom) عربستان سعودی از تبلیغ برنامه اصلاحات خود در تلویزیون انگلیس منع شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، در جریان سفر اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به انگلیس، ریاض مبلغی را برای پخش یک تبلیغ یک دقیقه‌ای که شامل تصاویری از رانندگی زنان، بازگشایی سینماها و اعضای خاندان سلطنتی سعودی بود، پرداخت کرد. این تبلیغ که طی سه روز ۵۶ بار در شبکه اسکای ۱ پخش شد، با هدف ترغیب تجارت با انگلیس طراحی شده بود.

این در حالی است که آفکام به این نتیجه رسیده ریاض تلاش دارد افکار عمومی انگلیس را تحت تاثیر قرار دهد و قانون قاطعانه انگلیس درخصوص عدم پخش تبلیغات سیاسی سفارشی در تلویزیون و رادیوی این کشور را نقض کرده است.

این تصمیم آفکام بدون شک بر تلاش‌های عربستان سعودی برای پخش تبلیغات مشابه در آینده تاثیر خواهد گذاشت.

آفکام اعلام کرده که در هنگام صدور این حکم بحث‌ها پیرامون آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان در عربستان سعودی و همچنین مسائل پیرامون فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان سعودی و همچنین مشارکت ریاض در جنگ داخلی یمن را مدنظر قرار داده است.

در این تبلیغ آمده بود که تحت حکومت بن سلمان ۳۲ ساله مسائل بدون شک در عربستان سعودی تغییر خواهد کرد و بخش تفریح و سرگرمی خود را برای عصری جدید آماده می‌کند و همکاری عربستان با انگلیس امنیت و رفاه را برای هر دو کشور افزایش خواهد داد.

آفکام به این نتیجه رسید که پخش این تبلیغ با هدف تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در انگلیس درخصوص مسائل پیرامون بحث‌های عمومی صورت گرفته است.

سرویس نظارت بر صنعت تبلیغات موسوم به "کلییر کست" این تبلیغ را تایید کرده بود.

این سازمان در دفاع از تصمیم خود گفت که این تصمیم را بر مبنای حمایت از تجارت با عربستان سعودی که همسو با سیاست خارجه دولت انگلیس است،‌ اتخاذ کرده و حکم آفکام می‌تواند تلاش‌های دیگر کشورها را برای خرید تبلیغات مصادف با سفر رهبرانشان به لندن را خدشه‌دار کند.

هزینه این تبلیغات عمدتا از سوی مرکز ارتباطات بین‌المللی عربستان سعودی که بخشی از وزارت فرهنگ و اطلاعات عربستان است پرداخت شده بود.

این در حالی است که چنین محدودیت‌هایی درخصوص پخش تبلیغات سیاسی در اینترنت، بیلبوردها و یا روزنامه‌ها وجود ندارد. سفر بن سلمان با کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای همراه بود که شامل نصب پوستر در سراسر لندن و پخش تبلیغات در وب‌سایت‌های خبری معروف می‌شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین