|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
پس از این که یک خبرنگار کهنه‌کار آمریکایی پیشنهاد داد «مارتین اسکورسیزی» فیلم زندگی «دونالد ترامپ» را بسازد؛ نام چند کارگردان دیگر نیز به عنوان سازنده احتمالی این فیلم مطرح شده است.
 «دن رَدر» خبرنگار و مفسر مشهور تلویزیونی آمریکا اخیرا در یک پست توئیتری پیشنهاد داده که «مارتین اسکورسیزی» مسئولیت ساخت فیلمی بر اساس زندگی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا را بر عهده گیرد.

کارگردانانی که زندگی «ترامپ» را فیلم می‌کنند

نشریه گاردین در مطلبی به فهرست کارگردانانی پرداخته که احتمال دارد این چالش را بپذیرند.

مارتین اسکورسیزی

«دن رَدر» اولین کسی نیست که دوران ریاست جمهوری ترامپ را شبیه به یکی از فیلم‌های اسکورسیزی می‌داند. خود اسکورسیزی معتقد است ترامپ، شخصیت "بیل قصاب" در فیلم «دارودسته‌های نیویورکی‌» را برای او یادآور می‌شود.

در حالی که بعید است، اسکورسیزی منحصرا فیلمی درباره زندگی ترامپ بسازد اما اگر این کار را انجام بدهد محصول نهایی باید روند منطقی معروف‌ترین فیلم‌های جنایی و تبهکاری وی از «خیابان‌های پائین شهر» و «رفقای خوب» تا «کازینو» و «گرگ وال استریت» را داشته باشد. فیلم‌های اسکورسیزی از ابتدا به موضوع افزایش طمع و قدرت در میان قشرهای مختلف اقتصادی در آمریکا پرداخته است.

الیور استون

خیلی بعید است که «الیور استون» که سیاسی‌سازترین کارگردان آمریکایی است، نخواهد فیلم جدیدی به سه گانه‌اش درباره روسای جمهور آمریکا شامل «جی اف کندی»، «نیکسون» و «جرج دابلیو بوش» اضافه کند، بویژه این که هم «استون» و هم «ترامپ» دارای شباهت‌هایی نیز هستند و هر دو به تئوری توطئه علاقه‌مند هستند و البته هر دو رابطه ظاهرا گرمی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دارند. گرچه «استون» به صورت علنی انتقاداتی را علیه ترامپ مطرح می‌کند اما این انتظار می‌رود ساخته احتمالی او یکی از دلسوزانه‌ترین فیلم‌ها درباره رئیس جمهور کنونی آمریکا باشد.

جی روچ

گرچه این کارگردان 61 ساله ساخت دو فیلم از برترین آثار کمدی 20 سال اخیر شامل «آستین پاورز: مرد بین‌المللی رمز و راز» و «ملاقات با والدین» را در کارنامه دارد اما با ساخت فیلم‌های سیاسی نیز بیگانه نیست و تاکنون سه سریال سیاسی «بازشماری»، «تغییر بازی» و «تمام راه» را برای شبکه «HBO» ساخته است و هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید ساخت اقتباس تلویزیونی بر اساس کتاب «آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف» است که موضوع آن علیه «دونالد ترامپ» و افشاگری درباره سیاست‌های کاخ سفید است.

آدام مک‌ کِی

«مک کِی» نیز کارنامه‌ای مشابه «جی روچ» دارد و از ساخت فیلم‌های کمدی چون «گوینده» و «برادرخوانده‌ا» به سمت ساخت آثار صریح سیاسی چون فیلم نامزد اسکار «کَسری بزرگ» در سال 2015 روی آورد و فیلم آینده او نیز بر اساس زندگی «دیک چینی» سیاستمدار و معاون سابق رئیس جمهور آمریکا بین سال‌های 2001 تا 2009 میلادی خواهد بود.

دیوید لینچ

از آنجا که «دیوید لینچ» در فیلم‌هایش بیشتر به موضوعات انتزاعی و منطقی می‌پردازد احتمال کمی وجود دارد که فیلمی درباره ترامپ یا هر شخصیت سیاسی دیگر بسازد. اما چند ماه پیش بخش‌هایی از اظهار نظر «دیوید لینچ» به صورت منقطع منتشر و به عنوان حمایت وی از سیاست‌های ترامپ تلقی شد تا آن جا که «ترامپ» با تمجید از وی او را "بزرگترین فیلمساز " خواند.

«لینچ» چندی بعد این سخنان خود را تکذیب کرد. دور از ذهن است که «لینچ» در فیلم بعدی‌اش به صورت صریح به «ترامپ» بپردازد اما این بدان معنا نخواهد بود که در سطوحی درباره ترامپ نخواهد بود. «دیوید لینچ» به عنوان یک هنرمند از غریزه احساسی خود پیروی می‌کند و خشم و ناامیدی که بسیاری در ابتدا از صحبت‌های او درباره ترامپ تجربه کردند مطمئنا روی او تاثیر گذاشته و بعید نیست که «لینچ» بخواهند نظر اصلی خود را در قاب سینما ابراز کند.

برادران «کوئن»، «آرون سورکین»، «جودی هیل» و «مری هارون» از دیگر چهره‌هایی هستند که از سوی گاردین به عنوان گزینه‌های احتمالی ساخت فیلمی درباره زندگی «ترامپ» نام برده شده‌ است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین