|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
ما در هیئت‌های مذهبی و مراسم دینی مراسمی همچون محرم و اربعین را داریم که خود مردم پاسداشت آن‌ها را بر عهده دارند. پس همواره باید مردم را ببینیم و بدانیم که آن‌ها می‌توانند تأثیرگذار باشند. جوش و خروش دین در بین خود مردم وجود دارد که سازمان تبلیغات باید در این عرصه کارهای هماهنگی را انجام بدهد.
مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، آیت‌الله رشاد و اساتید و پیشکسوتان در حوزه تبلیغ و ترویج دین در حوزه هنری برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی –رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی- سه‌شنبه، ششم شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخشی از سخنان‌اش با خطاب قرار دادن حجت‌الاسلام والمسلمین قمی –رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- اظهار کرد: تمام این سازمان مجموعه‌ای ولایی و انقلابی و در مسیر بصیرت و بینش اسلام گام برداشته و حرکت می‌کند. حوزه هنری در سه قالب از جمله اسلام، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی و اسلامی فعالیت‌هایی را دارد. همچنین سازمان در بحث فعالیت‌های قرآنی که یک نگاه فراگیر در نظام بوده است از روستاها تا شهرها تا محافل قرآنی، هیئت‌های مذهبی اقداماتی برجسته و ارزشمند داشته است. امیدواریم در مسئله تبلیغ نیز تعداد مبلغین به بیش از ۱۰۰ هزار مبلغ برسد که تاکنون در این عرصه نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نگاه ما در برنامه‌ریزی نگاه زیرساختی است. معتقدیم که قوای سه گانه باید بر مبنای داده‌ها برنامه‌ریزی کند و ما همواره به این امر توجه کرده‌ایم و تلفیق داده‌ها برای ما مهم بود که بتوانیم از طریق این داده‌ها منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم. به جرأت می‌توان گفت سازمان تبلیغات نهادی تأثیرگذار در جورچین فرهنگی کشور است. شورای هیأت‌های مذهبی را نیز در سازمان تبلیغات داریم که در این شورا اعضای آن که همگی انقلابی هستند معضلاتی را بعضا در جامعه رفع می‌کنند که شاید به ذهن هیچ کسی خطور نکند.

او تأکید کرد: ما در هیئت‌های مذهبی و مراسم دینی مراسمی همچون محرم و اربعین را داریم که خود مردم پاسداشت آن‌ها را بر عهده دارند. پس همواره باید مردم را ببینیم و بدانیم که آن‌ها می‌توانند تأثیرگذار باشند. جوش و خروش دین در بین خود مردم وجود دارد که سازمان تبلیغات باید در این عرصه کارهای هماهنگی را انجام بدهد.

تبلیغ صرفا وظیفه روحانیون نیست

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قمی –رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی- با بیان اینکه سازمان تبلیغات کمک زیادی را برای پیشبرد اهداف انقلاب داشته است و تکلیف سازمان تبیین شبکه اسلام ناب برای جامعه‌ای است که اساسا اسلامی است، گفت: سازمان باید احکام اسلام را مستحکم‌تر از قبل در جامعه ترویج بدهد. انقلاب ما در آستانه یک جهش بزرگ است و مخاطره بزرگی در پیش داریم و ان شاءالله با اراده جمعی و ملی از این معضل نیز عبور می‌کنیم. یکی از دستاوردهای نظام این است که می‌گوید بعد از ۲۵ سال اسرائیل نابود می‌شود. ما در کل جهان دستاوردهای زیادی نیز داشته و داریم اما برای عرضه تمام آن‌ها ابتدا باید اسلام ناب را به مردم عرضه کنیم.

او در ادامه با اشاره به این مطلب که همگی در راستای ترویج اسلام باید محکم و مستحکم عمل کنیم و این وظیفه فقط برای سازمان نیست بلکه همگی باید در راستای تبلیغ سنت اسلام ناب حرکت کنند، خاطر نشان کرد: مکتب ما مکتب امام راحل است و نباید جامعه امروز ما از این عطیه بی‌بدیل محروم شود. باید در عرصه ترویج اسلام به گونه‌ای حرکت کنیم که پرچم را به قله برسانیم. تبلیغ صرفا وظیفه روحانیون نیست گرچه سازمان باید در عرصه تبلیغ دینی رشد کمی و کیفی را در نظر بگیرد اما تمام مردم باید خود را مبلغ دین بدانند. حتی بانوان جامعه نیز باید برای عرصه تبلیغ وارد عمل شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: ما با افتخار می‌گوییم که خادم مردم هستیم. باید تبلیغ در دین به صورت غنی و کیفی باشد. مجموعه‌های خودجوش و عناصر داخلی با قوت بیشتری از گذشته باید گام بردارند. تمام مردم ما انقلابی هستند حتی اگر در ظاهر این را نشان ندهند. ما باید قدر این مردم متدین و انقلابی را بدانیم و در عرصه ترویج و تبلیغ دین گام‌های بیشتری برداریم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین