|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 130 هزار شغل تا پایان سال آینده در حوزه مرتبط با فناوری اطلاعات در استان های مختلف کشور ایجاد می شود.
ˈمحمود واعظیˈ چهارشنبه شب در آیین افتتاح طرح های مخابراتی در آذربایجان غربی که با حضور تعدادی از نمایندگان شهرستان های مختلف استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان و دست اندرکاران حوزه ارتباطات استان برگزار شد افزود: بنا داریم تا پایان امسال 30 هزار شغل و در طول سال آینده 100 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم تا تحصیلکردگان حوزه های مرتبط در این رشته ها مشغول به فعالیت شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت، اهداف مختلفی را برای خود در طول سال های گوناگون احصا کرده و در راستای نیل به آنها تلاش می کند اضافه کرد: هدف پایان سال 92 دولت تدبیر و امید، مهار تورم بود که به این هدف رسیدیم.

وی اظهار کرد: امسال نیز برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به هدف رونق کسب و کار در دولت تدبیر و امید صورت گرفته که با رسیدن به این هدف می توان در راستای ایجاد شغل گام های خوبی برداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری، از توجه ویژه دولت به موضوع آرامش، همدلی، صمیمیت و وحدت به عنوان برنامه ای مهم یاد کرد و ادامه داد: در یک سال گذشته برخی افراد تلاش داشتند بین ارتباط دولت با ملت و دیگر قوا تاثیر بگذارند ولی این امر برایشان میسر نشد.

واعظی، با اشاره به واکنش رییس جمهوری در خصوص نتیجه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دکتر روحانی در بین سخنرانی خود، این مطلب را شنید و این امر را حق مجلس دانست که این واکنش نشان از پایبندی وی به فرهنگ و اخلاق مورد تاکید خود دارد.

وی همچنین موضوع اقتصاد را دغدغه دولت و تک تک اعضای کابینه دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: چاره کار توسعه اقتصادی در کنار توجه به منابع عظیم ملی، همدلی بین مسئولان و مردم است که در این صورت می توانیم تمام کشورهای منطقه را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه از ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه و توانمندساز بقیه بخش های توسعه ای یاد کرد و ادامه داد: مجلس و دولت توجه خاص و ویژه ای در یک سال گذشته به این بخش داشتند و هیچ طرحی در این بخش، با عدم تصویب روبه رو نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی از مهمترین برنامه های دولت برای توسعه این بخش برشمرد و اضافه کرد: هر چقدر ما سرمایه گذاری کنیم، سه تا چهار برابر آن، سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در بخش های مختلف حوزه ارتباطات می کنیم و معتقد هستیم که به جز بخش هایی کم، دیگر بخش های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در اختیار بخش خصوصی باشد.

واعظی با ابراز رضایت از وضعیت آذربایجان غربی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما قانع به این پیشرفت ها در این استان نیستیم و با توجه به قابلیت های مهم آذربایجان غربی و مرزی بودن آن، باید توجه بیشتری برای توسعه زیرساخت های ارتباطی در این استان انجام گیرد.

وی گفت: از 13 راه ورودی ارتباطات به کشور، چهار راه در آذربایجان غربی قرار دارد که این امر، نقطه قوت و امتیاز ویژه ای برای این استان محسوب می شود.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین، با قدردانی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، گفت: بخش ارتباطات بخش مهمی در راستای ایجاد اشتغال جایگزین کشاورزی در این استان است که نباید از این ظرفیت آن غافل باشیم.

ˈقربانعلی سعادتˈ افزود: یکی از مهمترین مزیت های در دست این بخش، وجود پست بانک و حضور آن در روستاهاست که می تواند در اعطای تسهیلات به روستاییان و همچنین ایجاد صنایع کوچک برای ایحاد اشتغال جایگزین نقش موثری ایفا کند.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی با مشکل کم آبی مواجه بوده و دریاچه ارومیه نیز به علت نبودن آب، به سمت خشک شدن می رود و ما ناگزیر به اشتغال های جایگزین بخش کشاورزی در استان هستیم که امیدواریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمک کار ما در این بخش باشند.

ˈمظفر یوسف زادهˈ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این آیین به بیان گزارشی از وضعیت حوزه زیرمجموعه فعالیتی خود در استان پرداخت و گفت: دایر بودن افزون بر یک میلیون و 44 هزار خط تلفن ثابت، بهره مندی سه هزار و 76 روستا از ارتباط تلفن خانگی، واگذاری دو میلیون و 197 هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی همراه اول و 751 هزار خط ایرانسل از جمله اقدامات در حوزه تلفن ثابت و همراه در استان هستند.

وی افزود: ظرفیت کل پهنای باند در آذربایجان غربی نیز در حال حاضر به 24 گیگابیت در ثانیه می رسد که این میزان پیش از دولت تدبیر و امید، 14 گیگابیت بر ثانیه بود.



* نماینده مجلس: عدم رای اعتماد به فرجی دانا، خللی در ارتباط خوب دولت و مجلس نمی گذارد

ˈجواد جهانگیرزادهˈ نیز در این آیین گفت: آنچه روز چهارشنبه در مجلس گذشت، نشانه دمکراسی در کشور است.

وی اضافه کرد: این گونه کارها در مجلس نباید موجب تکدر در دولت شود.

وی اظهار کرد: با وجود عدم رای اعتماد دوباره به وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، در مسیر همکاری مجلس و دولت کوتاهی صورت نمی گیرد چراکه همه ما در قبال مردم، کشور و بچه های این سرزمین مسئول هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی ادامه داد: حوزه ارتباطات در استان ما از پیش، پایه محکمی داشته و کارهای خوبی نیز در حوزه زیرساخت ارتباطات در این استان انجام می شود که ستودنی است.

جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه نباید به موضوع ارتباطات صرفا به عنوان موضوع خدماتی نگاه کرد گفت: این بخش، زمینه ساز پیشرفت در دنیای امروز است و می توان آن را یکی از ابزارهای خروج از رکود در کشور دانست.

وی افزود: سهم بخش ارتباطات در ثروت ملی باید به هفت درصد برسد در حالی که این رقم در حال حاضر، سه درصد است و ارتقای حوزه ارتباطات، بسیار ضروری است.



* ˈعثمان احمدیˈ نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین به مشکلات این شهرستان در حوزه خدمات ارتباطی پرداخت و گفت: روستاهای این شهرستان با مشکل اینترنت مواجه است.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بخش عمده ای از توقعات مردم در حوزه ارتباطات حل شود و با ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتر، رضایت بیش از پیش مردم را شاهد باشیم.

در این آیین 113 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در بخش های ارتباط زیرساخت، مخابرات، پست بانک و پست به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر دیروز برای حضور در این آیین وارد آذربایجان غربی شده بود.

پس از این آیین نیز قرار بود مصاحبه مطبوعاتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شود که به دلیل اتمام دیروقت این مراسم، برگزار نشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین