|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۲۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
وزیر امنیت داخلی آمریکا از اقدام نیروهای مهاجرت و گمرک در بازگرداندن آخرین بازمانده نازی ها به آلمان حمایت کرد و گفت: جنایتکاران نازی جایی در کشور ما ندارند.
 وزیر امنیت داخلی آمریکا از اقدام نیروهای مهاجرت و گمرک در بازگرداندن آخرین بازمانده نازی ها به آلمان حمایت کرد و گفت: جنایتکاران نازی جایی در کشور ما ندارند.

به گزارش ایرنا، کریستین نیلسن روز سه شنبه پس از آنکه آخرین بازمانده از نازی های جنگ جهانی دوم به آلمان بازگردانده شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: جنایتکاران جنگی نازی و متخلفان حقوق بشر هیچ پناهگاهی در سواحل ما ندارند. ما بی تردید آنها را در هرجایی که پیدا شوند، دنبال خواهیم کرد و به دست عدالت می سپاریم.
جکیو پلیج کارمند سابق کمپ نازی ها در لهستان تحت اشغال آلمان، مهاجری است که پس از جنگ جهانی دوم به آمریکا آمده و در منطقه ای از نیویورک زندگی می کرد.
نیروی مهاجرت و گمرک آمریکا امروز این مهاجر آلمانی را به کشورش بازگرداند.
جف سشنز دادستان کل آمریکا هم با اظهاراتی مشابه سخنان وزیر امنیت داخلی گفت: جیکو پلیج در مورد گذشته نازی خود به اداره مهاجرت این کشور دروغ گفت و سپس متقلبانه به یک شهروند آمریکایی تبدیل شد. او حق شهروندی و حتی ماندن در این کشور را نداشت.
وی افزود: امروز وزارت دادگستری به طور موفقیت آمیز به حذف او از ایالات متحده اقدام کرد، همانطور که ما در گذشته نسبت به 67 نازی دیگر انجام دادیم . من می خواهم از همکاران ما در وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی برای تمام کارهای سخت خود در از زدودن این جنایتکاران نازی از کشورمان قدردانی کنیم.
پالیج 95 ساله در سال 1949 به ایالات متحده مهاجرت کرد و در سال 1957 شهروند ایالات متحده شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین