|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
حدود ۱۰ هزار برنامه در مناطق محروم برگزار خواهد شد. همچنین از سادات کشوری از جمله ۲۵۰۰ شهید سادات در تهران تجلیل می‌شود. همچنین ۱۱۰ کارناوال شادی در عید غدیر از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان‌های بزرگ حرکت می‌کنند.
 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تبیین برنامه‌های دهه امامت و ولایت و با بیان اینکه در این ایام ۱۵۰ هزار برنامه فرهنگی را با حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از فردا در سراسر کشور برگزار می‌کنیم،گفت:غدیر متعلق به گذشته نیست بلکه یک حقیقت جاری در بستر زندگی است و گره‌های ناگشوده در بستر مشکلات اجتماعی و اقتصادی و سایر مسائل را می‌تواند پاسخگو باشد.

حسین ظریف‌منش امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت با بیان اینکه در این ایام علاوه بر جشن و سرور در صدد هستیم که عید غدیر یک نقطه اتصالی باشد در زندگی مردم، اظهار کرد:عید غدیر می‌تواند مسائل و دشواری‌های جوامع و گره‌ها را باز کند و در تمام عرصه‌ها پاسخ‌هایی دارد.غدیر فقط متعلق به گذشته نیست بلکه یک حقیقت همیشه جاوید در زندگی است.

وی در ادامه با بیان اینکه اراده خداوند در ادامه حکومت اسلامی و مسیر امامت و چهره ولایت است، گفت: خداوند طرحی کلی را به عنوان الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی توأم با سعادت در قالب یک ملت و امت را ارائه داده است و بنیاد غدیر در این ایام سه نوع برنامه را در نظر دارد که عبارتند از: گرامیداشت، ترویج و تبلیغ جشن و سرور، برنامه‌های معرفت‌افزایی با تبیین فلسفه غدیر و آداب و مناسکی که برای این ایام پیش‌بینی شده است. همچنین ترویج نهج‌البلاغه در جامعه به عنوان برادر قرآن و کتابی که می‌تواند بصیرت و معرفت را به مردم نشان بدهد در دستور کار برنامه‌ها داریم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه با بیان این مطلب که ترویج غدیر جزو وظایف ما است و باید ابعاد و مولفه‌های آن را برای مردم بیان کنیم، گفت:از جمله برنامه‌های ما در ایام غدیر معرفی امیرالمومنین (ع) به عنوان نماد خداخواهی،صلابت،مردم‌دوستی،شجاعت،خدمت به مردم و محرومین است.غدیر پرچمی است که امروز می‌تواند مشکلات اقتصادی را رفع و فاصله بین مردم و مسئولان را کم کند. با توجه به اینکه امسال هفته غدیر در ایام دولت است ما درصدد هستیم که خطبه ۵۳ نهج‌البلاغه را در جامعه ترویج بدهیم و این الگویی برای حکومت مردمی باشد.

ظریف‌منش در ادامه با توجه به برنامه‌های بنیاد در این ایام گفت: از جمله برنامه‌های ما سرکشی به خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم،برگزاری همایش‌های ولایت در استان‌های مختلف با همکاری برادران اهل سنت، و برگزاری جشن‌های بین‌المللی شعر غدیر است. این برنامه در آذر و دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد و  فراخوان آن در دهه امامت اعلام خواهد شد. جشن ولایت و امامت نیز در تمام ایام سال برگزار شود. همچنین همایش علامه شرف‌الدین و تجلیل از این عالم غدیر، همایش بانوان غدیرپژوه،برگزاری صدها کارگاه غدیرشناسی در استان‌ها جهت پاسخگویی به شبهات هم از دیگر برنام‌های ما به شمار می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های این بنیاد در ایام غدیر گفت: ما درصدد هستیم که برنامه‌ها به صورت همگانی و فراگیر باشد و نمایشگاه‌های متعددی از جمله بازسازی واقعه غدیر را با همکاری سازمان اوقاف در امامزاده صالح برگزار می‌کنیم. حدود ۱۰ هزار برنامه در مناطق محروم برگزار خواهد شد. همچنین  از سادات کشوری از جمله ۲۵۰۰ شهید سادات در تهران تجلیل می‌شود. همچنین ۱۱۰ کارناوال شادی در عید غدیر از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان‌های بزرگ حرکت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه با ارائه پیشنهاد «هر خانه یک غذا» به نیت شرکت همگانی در طرح اطعام و جلب مشارکت همه مردم اشاره کرد و گفت: برپایی یک هزار ایستگاه صلواتی، اقامه نماز عید سعید غدیر در حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه، خطبه‌خوانی غدیر، همایش تبیینی مباهله با همکاری حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه سراسر کشور، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌های ما در این ایام محسوب می‌شود.

ظریف‌منش در ادامه با بیان اینکه شعار محوری دهه ولایت و امامت امسال «لبیک یا رسول‌الله (ص)» است، گفت: بیش از ۶۰ نمایندگی خارجی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی همکاری خود را برای اجرای برنامه‌ها در برخی کشورها از جمله برگزاری نشست‌ها اعلام کرده است و ما درصدد هستیم که برنامه‌های غدیر را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم و بسته‌های فرهنگی و گروه‌های موسیقی به همایش‌های خارج از کشور ارسال و اعزام شده است. مجمع اهل بیت نیز ۷۰۰ مجمع یا مراکز تحت پوشش خود را برای اجرای برنامه‌ها هماهنگ کرده است.

پیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین