|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۲۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
گزارش‌های اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین احتمالاً ۹ سپتامبر به کره شمالی خواهد رفت تا در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس این کشور حاضر شود.
 یک منبع آگاه چینی امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه این کشور اخیرا به پیونگ‌یانگ سفر کرده است؛ اقدامی که به گمانه‌زنی‌ها درباره سفر آتی شی‌ جینپینگ به کره‌شمالی دامن می‌زند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، گزارش‌های اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین احتمالاً ۹ سپتامبر به کره شمالی خواهد رفت تا در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس این کشور حاضر شود.

بر اساس اظهارات این منبع آگاه، مقامات چینی در سطوح عالی اخیرا در پیونگ‌یانگ با مقامات کره‌شمالی دیدار کرده‌اند.

این منبع افزود: گفته می‌شود که یک مقام چینی وارد کره شمالی شده است. این دیدار به دلیل حساسیت زمانی‌ آن، توجه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

یک روزنامه سنگاپوری هفته گذشته گزارش کرد که شی جینپینگ اوایل سپتامبر و به دعوت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از پیونگ‌یانگ دیدار می‌کند تا در هفتادمین سالگرد تاسیس کره‌شمالی شرکت کند.

وزارت خارجه چین این گزارش را رد یا تایید نکرده و تنها بر دوستی دو کشور تأکید کرده است.

رییس‌جمهوری چین همچنین قصد دارد ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر از روسیه دیدار کند تا در نشست انجمن اقتصادی شرقی در ولادیوستوک حاضر شود. همچنین مون جائه این، رییس‌جمهوری کره جنوبی قرار است در ماه سپتامبر در پیونگ‌یانگ با کیم جونگ اون دیدار و گفت‌وگو کند.

منبع آگاه دیگری اظهار کرده است: با توجه به برنامه شی جینپینگ و وضعیت کره‌شمالی، اوایل سپتامبر زمان مناسبی برای سفر او به پیونگ‌یانگ به نظر می‌رسد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین