|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۲۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
در برنامه سال ۹۷ وزارت دفاع آمده که از بین ۶۰۰ تحقیق در حال اجرا آن‌هایی که به نیازهای نیروهای مسلح نزدیک‌تر است را جداسازی کنیم و در سال آینده محصولات جدیدی را وارد چرخه صنایع دفاعی کنیم.
 وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح گفت: گفت: هزینه امنیت امروز ایران بسیار کمتر از کشورهای منطقه است و ما در چارچوب نیازها و اولویت‌ها حرکت می‌کنیم و می‌دانیم امنیت کشور را باید با کم‌ترین هزینه ممکن ایجاد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، امیرسرتیپ امیرحاتمی در همایش روز صنعت دفاعی که صبح امروز برگزار شد، گفت: هزینه امنیت امروز ایران بسیار کمتر از کشورهای منطقه است و ما در چارچوب نیازها و اولویت‌ها حرکت می‌کنیم و می‌دانیم امنیت کشور را باید با کم‌ترین هزینه ممکن ایجاد کنیم.

حاتمی ادامه داد: صنعت دفاعی عقبه و عمق راهبردی نیروهای مسلح و ضامن حفظ استقلال و عزت ملی و نماد خودباوری ملت ایران برای تأمین امنیت پایدار کشور است.

وی افزود: با توجه به تحولات عمیق و گسترده‌ای که در عرصه بین‌المللی شاهدیم، رقابت‌های بسیار شدیدی بین قدرت‌ها در جهان به‌وجود آمده که کانون آن منطقه ما به‌دلیل اهمیتش است.

وزیر دفاع تصریح کرد: مرکز این کانون کشور ما بوده و هست که یکی از دلایل عمده آن موقعیت ممتاز ژئوپلتیک کشورمان است، لذا ما بخواهیم یا نخواهیم باید در این بازی حضور داشته باشیم اما اگر نخواهیم، دیگران برای ما نقش و زمین را تعریف می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: امروز توانسته‌ایم و می‌توانیم بازی مورد نیاز و نقش خود را متناسب با فرصت‌های خود تعریف و از آن استفاده کنیم.

وزیر دفاع گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران، دشمنان قسم‌خورده‌ای هستند که می‌خواهند فرصت‌های ژئوپلیتیک ما را از بین ببرند چه با قدرت نظامی و چه با سایر قدرت‌ها. امروز آمریکایی‌ها با تلاش‌ گسترده می‌خواهند ظرفیت‌های ما را با فرسایش مواجه کنند و با ایجاد خطوط انتقال انرژی پرهزینه در اطراف کشورمان فرصت‌های ما را از بین ببرند.

وی افزود: اما امروز ما در شرایطی هستیم که قدرت نظامی آن‌ها را بی‌اعتبار کرده‌ایم و امروز کسی حرف از تهدید نظامی نمی‌زند. امروز توانایی این را داریم که آن‌چه موردنیاز بومی کشور است تأمین کنیم بدون اینکه در دام بازی موازنه قدرت و مسابقه تسلیحاتی گرفتار شویم.

حاتمی با اشاره به جنگنده بومی کوثر اضافه کرد: هواپیمایی که امروز با فرمان رئیس‌جمهور پرواز کرد، بخش زیادی از نیاز ما را رفع می‌کند که باعث می‌شود هواپیماهای قبلی نیز به‌روز شوند.

وی‌ با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه صنایع دفاعی ادامه داد: توپی که در آن‌جا مشاهده شد تبدیل به توپ نقطه‌زن ضدکروز شده بود که یکی از دستاوردهای ماست و ما توپ‌های زیادی داریم که قابل ارتقاء هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: در برنامه سال ۹۷ وزارت دفاع آمده که از بین ۶۰۰ تحقیق در حال اجرا آن‌هایی که به نیازهای نیروهای مسلح نزدیک‌تر است را جداسازی کنیم و در سال آینده محصولات جدیدی را وارد چرخه صنایع دفاعی کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین