|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
او همچنین عید قربان را به تمامی فلسطینی‌ها از جمله اسرای فلسطینی و خانواده‌های شهدا و زخمی‌ها و نیز مردم کشورهای عربی و اسلامی تبریک گفت.
 سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای عربی و اسلامی خواست از مسجد الاقصی حمایت لازم و همه‌جانبه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم‌السابع چاپ مصر، یوسف المحمود، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت چهل‌ونهمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: با وجود گذشت نیم قرن از این جنایت وحشتناک اما هنوز شعله‌های این آتش خاموش نشده‌ زیرا اشغالگران همچنان پافشاری دارند با تجاوزات و هتک حرمت‌های هر روزه خود علیه این مسجد و سایر مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس، به این آتش‌سوزی ادامه دهند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی خواست حمایت لازم و همه‌جانبه‌ای از مسجد الاقصی داشته باشند.

المحمود با اشاره به این که قدس که مسجد الاقصی در قلب آن است و خط قرمز محسوب می‌شود، در واقع قلب فلسطین و عالی‌ترین مقدسات اعراب و مسلمانان در جهان محسوب می‌شود، تأکید کرد: این که اشغالگران به اقدامات خود در هتک حرمت این مقدسات ادامه می‌دهند، موجب می‌شود این درگیری و کشمکش به اختلاف و جنگی مذهبی تبدیل شود. پیش از این نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رامی حمدالله، نخست‌وزیر فلسطین نسبت به خطرات این اقدامات برای فلسطین، منطقه و کل جهان هشدار داده بودند.

او همچنین عید قربان را به تمامی فلسطینی‌ها از جمله اسرای فلسطینی و خانواده‌های شهدا و زخمی‌ها و نیز مردم کشورهای عربی و اسلامی تبریک گفت.

جنبش حماس نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی، تاکید کرد، مقاومت فلسطین قادر به آزاد کردن فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین