|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، نسبت دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور به تعداد دانشجویان داخل را یک درصد عنوان کرد.
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، نسبت دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور به تعداد دانشجویان داخل را یک درصد عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در پایان سفر به چهارمحال و بختیاری در حاشیه جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص مساله مهاجرت نخبگان بارها صحبت شده است و آمار سالانه نفرات نخست کنکور سراسری و المپیادهای مختلف گرفته می شود که در این زمینه اعداد با آنچه برخی ادعا می کنند، متفاوت است.
وی تصریح کرد: مهاجرت نخبگان یک پدیده جهانی است که در 10 سال اخیر این مهاجرت در بین کشورهای جهان 3 برابر شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: از نظر سازمان ملل ایران نه کشور مهاجر پذیر و نه کشور مهاجر فرست شناخته شده است.
ستاری اظهار داشت: تعداد دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در خارج از کشور نسبت به متوسط جهانی پایین است اما با این حال باید دانشجویان را به تحصیل در داخل کشور ترغیب کرد.
به گفته وی، در ابتدای انقلاب 170 هزار دانشجو در کشور وجود داشت و 100 هزار دانشجوی ایرانی نیز در خارج از کشور تحصیل می کردند و 56 هزار نفر از دانشجویان ایرانی نیز در آمریکا تحصیل می کردند.
ستاری ادامه داد: اکنون بیش از 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور تحصیل می کنند که این تعداد نسبت به سالهای ابتدایی انقلاب 25 برابر شده است و تعداد دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند به 48 هزار نفر رسیده و کمتر از نصف دوره سال های ابتدایی انقلاب است.
به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سفر یکروزه به چهارمحال و بختیاری از طرح ملی کلان سامانه پرتو دهی گاما، شرکت دانش بنیان گاز کربنیک، واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری این استان دیدن و در نشست شورای اداری شرکت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین