|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۲۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
صیدی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور مشتری بانک صادرات ایران هستند، از وجود ٤٥ میلیون حساب و بیش از ٣١ میلیون کارت فعال سپهری در بانک صادرات ایران خبر داد و آن را نشانه ای برای اعتماد مردم به بانک صادرات ایران دانست.
 مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سال مالی ٩٦ بانک صادرات ایران با حضور دارندگان حداکثر سهام صبح امروز دوشنبه ٢٩ مردادماه برگزار شد و صورت‌های مالی بانک به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، همزمان با برگزاری این مجمع که با حضور نمایندگان دولت، سازمان بورس اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران و سهامداران در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، حجت‌اله صیدی به تشریح عملکرد بانک در سال گذشته و پنج ماه نخست سال جاری پرداخت و از پیگیری جدی موضوع افزایش سرمایه بانک در آینده نزدیک خبر داد.

مدسر عامل بانک صادرات ایران گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت به کار گرفته شده طی ماه‌های اخیر و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص افزایش منابع و وصول مطالبات بانک موجب کند شدن روند زیان‌دهی بانک شده به نحوی که در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ٢ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال از زیان یعنی ٣٦ ریال از زیان هر سهم کاسته شده است.

صیدی با اشاره به موفقیت بانک در بازگشایی نماد در سال قبل و بازده بیش از ٧٦ درصدیافزایش قیمت سهام تا کنون، اظهار داشت و گفت: بهای سهم از ٥٣٥ ریال در زمان بازگشایی به ٩٠٢ ریال رسیده که نشان‌دهنده عملکرد خوب بانک و حمایت سهامداران عمده بانک است.

وی اظهار امیدواری کرد شرایط کلان اقتصادی امکان بالا رفتن نرخ موثر تسهیلات و بهبود منابع و مصارف بانک را فراهم کند.

وی به فروش اموال مازاد بانک در راستای چابک‌سازی و اصلاح ساختار مالی بانک اشاره کرد و گفت: در سال ٩٦ بیش از ٨٦١ میلیارد ریال از بابت فروش املاک مازاد سود نصیب بانک شده که از رشد٩١.٨ درصدی حکایت دارد.

صیدی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور مشتری بانک صادرات ایران هستند، از وجود ٤٥ میلیون حساب و بیش از ٣١ میلیون کارت فعال سپهری در بانک صادرات ایران خبر داد و آن را نشانه ای برای اعتماد مردم به بانک صادرات ایران دانست.

وی دارایی‌های بانک صادرات ایران را ١٧٠ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به اینکه منابع سپرده‌ای بانک از ١٣٤ هزار میلیارد تومان فراتر رفته، گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش منابع به ٢٠٠ هزار میلیارد تومان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اصلاح ساختار مالی، افزایش دارایی‌های با کیفیت، افزایش سهم از بازار، تغییرات ساختار سازمانی، کاهش مطالبات معوق و افزایش سرمایه، بهبود عملیات ارزی و ارائه محصولات جدید بانکی را از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی بانک عنوان کرد و در خصوص مطالبات بانک از دولت نیز گفت: با اقدامات و همکاری‌های به عمل آمده، بخشی از مطالبات بانک از طریق تهاتر با بدهی به بانک مرکزی و بخش دیگر به صورت نقدی وصول خواهد شد.

در این مجمع که با حضور بیش از ٨٦ درصد از صاحبان سهام برگزار شد، صورت‌های مالی سال منتهی به ٢٩ اسفند سال ٩٦ پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی و تایید نماینده دولت مورد تصویب اکثریت سهامداران قرار گرفت و ارسلان فتحی‌پور که دارای مدرک دکتری مدیریت برنامه‌ریزی بوده و سوابقی همچون رئیس کمیسیون اقتصادی در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر اقتصاد و امور دارایی را در کارنامه خود دارد، به عنوان عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران انتخاب شد.

دراین مجمع سازمان حسابرسي به مدت يک سال به عنوان بازرس و حسابرس قانوني بانک و روزنامه‌هاي کثيرالانتشار اطلاعات و دنياي اقتصاد براي درج آگهي‌هاي مربوطه به مجامع عمومي برگزيده شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین