|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۲۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
برخی دیگر هم معتقدند که باید از ابتدا از مجلس اجازه گرفته می‌شد و مجلس این موضوع را تنفیذ می‌کرد. به هرحال اکنون اگر کسی بخواهد کسی پولش را پس بگیرد در مبالغ قبوض بعدی کم می‌شود، ولی باید توجه داشت این مبلغ هزینه شده و به شرکت‌های بیمه‌ای داده شده است.
 وزیر نفت با تاکید بر این‌که مبالغ اخذ شده از مشترکین تحت عنوان بیمه خسارت گاز هیچ انتفاعی برای شرکت گاز ندارد و همه را به شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت می‌دهد، گفت: در صورتی که مشترکین نخواهند این مبالغ را پرداخت کنند می‌توانند اعلام کرده و شرکت گاز مبالغ دریافتی را به آنها پس دهد.

 بیژن زنگنه در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال کاتب نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی علت دریافت غیرقانونی مبالغی در تعرفه گاز مصرفی مشترکان گفت: طبق ماده ۱۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شرکت گاز مستقیما مسئول پرداخت خسارت نیست. از طریق برگزاری مناقصه قراردادی با شرکت‌های بیمه منعقد می‌کنند تا اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد این شرکت‌ها خسارت مربوطه را به مشترکین بدهد.

وی گفت: این مبلغ در سال ۱۳۹۴ برای بیمه خسارت گاز ۵۰ تومان بود که در سال ۱۳۹۵ علی‌رغم پیشنهاد وزارت نفت در بودجه سنواتی درج نشد، ولی شرکت گاز بر مبنای همان ۵۰ تومان مشترکین را بیمه کرد و رقمی حدود ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دریافت شد. البته شرکت گاز انتفاعی از این پول نداشته و همه را به شرکت‌های بیمه برای اخذ قرارداد و پرداخت خسارت می‌دهد.

به گفته وزیر نفت این مبلغ در سال ۱۳۹۶، ۱۰۰ تومان شد و در بودجه نیز لحاظ کردیم. در سال جاری نیز برای خانوارهای شهری ۲۰۰ تومان و برای روستاییان ۱۰۰ تومان لحاظ گردید.

وی یادآور شد: سوال آقای کاتب در تیرماه سال ۱۳۹۶ مطرح شد پرسیدند که چرا در سال ۱۳۹۵ این مبالغ از مشترکین در قبوض گاز گرفته شده در پاسخ گفتیم دو حالت وجود دارد وقتی می‌گویند که اساسا باید آن ۵۰ تومان برای بیمه خسارت گاز گرفته می‌شد و برای اضافه کردن آن مبلغ نیاز مجوز مجلس بود. برخی دیگر هم معتقدند که باید از ابتدا از مجلس اجازه گرفته می‌شد و مجلس این موضوع را تنفیذ می‌کرد. به هرحال اکنون اگر کسی بخواهد کسی پولش را پس بگیرد در مبالغ قبوض بعدی کم می‌شود، ولی باید توجه داشت این مبلغ هزینه شده و به شرکت‌های بیمه‌ای داده شده است.

وزیر نفت در ادامه به اقدامات شرکت گاز اشاره و اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۶ شرکت گاز ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا را با جمعیت بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و ۱۰۷ شهر را با جمعیت بیش از سه میلیون خانوار شهری گازرسانی کرد، این یعنی ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۸۲ درصد جمعیت روستایی و مجموعا ۹۳ درصد جمعیت کل کشور جز استان‌های سیستان و بلوچستان گازرسانی شد. در این استان‌ها هم به زودی گازرسانی شروع می‌شود.

زنگنه با بیان این‌که در این مدت۱۳ هزار میلیارد تومان خرج گازرسانی شده است، اظهار کرد: این پول‌ها از منابع دولت نبوده، بلکه از محل صرفه‌جویی از مصرف فرآورده‌های نفتی حاصل شده است. البته مجلس شورای اسلامی هم امسال ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی بودجه پیش‌بینی کرد برنامه ما این است که روزی ۱۰ روستا گازرسانی شوند که رقم جمعیت بهره‌بردار از گازرسانی روستایی نزدیک به ۹۰ درصد خواهد شد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین