|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۲۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
مراسم برائت از مشرکین در چادرهای ایران از ساعت ۹ صبح به وقت عربستان با مداحی حاج مهدی سماواتی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پیام حج مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ قرائت شد.
 با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل، مراسم برائت از مشرکین با حضور زائران ایرانی در سرزمین عرفات برگزار شد.

 زائران ایرانی از صبح امروز، نهم ذی‌الحجه به تقویم عربستان، همزمان با وقوف در صحرای عرفات با در دست گرفتن تابلوهایی که شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ براسراییل روی آن‌ها نوشته شده بود، در مراسم برائت از مشرکین حضور یافتند و فریاد اعتراض‌آمیزشان نسبت به استکبار جهانی با شعارهای الموت لامریکا، الموت لاسرائیل،   آمریکا عدوالله، اسرائیل عدوالله، نصر من الله و فتح قریب- مرگ بر آمریکای مردم فریب، فلسطین پیروز است - اسرائیل نابود است، در این سرزمین طنین‌انداز شد.

شماری از جانباران دفاع مقدس نیز که به حج مشرف شده‌اند دیگر زائران ایرانی را در این مراسم همراهی کردند. مراسم برائت از مشرکین در چادرهای ایران از ساعت ۹ صبح به وقت عربستان با مداحی حاج مهدی سماواتی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پیام حج مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ قرائت شد.

مراسم برائت از مشرکین به‌عنوان یکی از چالش‌برانگیز ترین مواد توافقی ایران و عربستان در تفاهم‌نامه حج، امسال نیز در محیطی سربسته و در چادرهای مربوط به حجاج ایرانی برگزار شد که حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی ـ رییس سازمان حج و زیارت نیز در آن حضور داشتند.

این مراسم طبق توافق ایران و عربستان تنها محدود به حضور زائران ایرانی است و اتباع سایر کشورها امکان شرکت در آن را ندارد. با وجود مخالفت‌های دولت عربستان نسبت به برگزاری این مراسم استکبارستیز، اما ایران تا کنون موفق شده مراسم برائت از مشرکین را در هر دوره از مناسک حج اجرا کند.






منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین