|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۲۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
دادگاه فدرال عراق امروز (یکشنبه) نتایج نهایی انتخابات پارلمان عراق را تایید و اعلام کرد، این حکم به اتفاق آراء صادر شد.
 دادگاه فدرال عراق امروز (یکشنبه) نتایج نهایی انتخابات پارلمان عراق را تایید و اعلام کرد، این حکم به اتفاق آراء صادر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، ایاس الساموک، سخنگوی دادگاه فدرال عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، دادگاه عالی فدرال صبح امروز یکشنبه برابر با ۱۹ اوت جاری جلسه خود را با حضور تمامی اعضا برگزار و درخواست تایید نتایج نهایی انتخابات پارلمانی را بررسی کرد.

الساموک اظهار داشت: دادگاه اسامی ارائه شده از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات را به دقت بررسی کرد، پس از بررسی و مشورت درباره آنها و نیز بررسی اعتراضات مطرح شده علیه برخی از آنها، دادگاه بعدازظهر امروز در حکمی نتایج انتخابات را تایید کرد. این حکم به اتفاق آراء صادر شد.

نتایج بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق، روز جمعه 19 مرداد اعلام شد که نشان می‌داد مقتدی صدر، صدرنشینی خود در این انتخابات را حفظ کرده است.

بازشماری دستی آرا، نتایج اولیه را خیلی تغییر نداد و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر با همان 54 کرسی که به دست آورده بود صدرنشین ماند.

تنها تغییر قابل توجه در انتخابات مربوط به اضافه شدن یک کرسی دیگر به ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری در بغداد بود که تعداد کرسی‌های این ائتلاف شیعی را از 47 به 48 کرسی رساند اما الفتح همچنان در جایگاه دوم قرار دارد. فراکسیون النصر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز همچنان با 42 کرسی در جایگاه سوم قرار دارد.

کمیسیون انتخابات عراق در تاریخ ۱۶ اوت جاری اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را برای بررسی و تایید به دادگاه فدرال ارسال کرد.

با تایید نتایج انتخابات، پارلمان این کشور باید هرچه سریع‌تر برای برگزاری اولین جلسه خود آماده شود تا به ترتیب رئیس پارلمان، رئیس جمهور و نخست‌وزیر را تعیین کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین