|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۲۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
یک سال بعد از اعلام استراتژی ترامپ، نگرانی این است که ناشکیبایی او در جنگ افغانستان او را بیشتر به سمت طرح پرینس بکشاند و یا به طور کل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شوند.
  مقامات آمریکایی نگرانند رئیس‌جمهور آمریکا مایل به عملی کردن طرح بنیانگذار شرکت «بلک واتر» برای خصوصی کردن جنگ در افغانستان باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ان‌بی‌سی نیوز،  مقامات آمریکایی نگران این هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مایل به اجرای طرح خصوصی کردن در جنگ در افغانستان باشد و ایده «اریک پرینس»، بنیانگذار شرکت بلک واتر، را اجرا کند.

مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا می‌گویند پرینس مایل به خصوصی شدن جنگ‌ها بود و اکنون بیم آن می‌رود ترامپ به دنبال اجرای همین خط مشی در افغانستان باشد.

بخشی از طرح پرینس سال گذشته در راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا درباره افغانستان عملی شد. آنجا که ترامپ بر آن شد که به جای نظامیان آمریکایی از پیمانکاران خصوصی نظامی بهره گیرد به گونه‌ای که آن‌ها زیر نظر نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان فعالیت می‌کردند و نماینده ویژه هم مستقیما به رئیس جمهور گزارش می‌داد.


به گفته مقامات دولت آمریکا این امر باعث ایجاد هراس و نگرانی در بین مسئولان ارشد ارتش، قانونگذاران کلیدی و اعضای تیم امنیت ملی ترامپ شد.

یک سال بعد از اعلام استراتژی ترامپ، نگرانی این است که ناشکیبایی او در جنگ افغانستان او را بیشتر به سمت طرح پرینس بکشاند و یا به طور کل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شوند.

پربنس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گفت: به نظر من مشاوران آقای ترامپ تا حدی که می‌توانند، مشغول طراحی یک طرح شگفت‌انگیز برای رئیس جمهور هستند که صلح در گوشه‌ای در دسترس است! و از همین روی هم آقای ترامپ اخیرا تلاش‌هایی برای مذاکره با طالبان انجام داده است.

به گفته بنیانگذار بلک واتر، مشاوران ترامپ بیشتر می‌خواهند به او بقبولانند که می‌توان با مذاکرات به اصطلاح صلح همه چیز را حل کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین