|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۲۲۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید آنچه را که پیش‌بینی درخصوص "ظهور یک نزاع جدید و یک قهرمان مقاومت جدید" خواند، رد کرده و گفت ترامپ و مک‌گان رابطه عالی دارند و رئیس‌جمهور آمریکا قدردان تمامی کارهای سختی است که این مشاور انجام داده است.
 روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد یک مشاور حقوقی کاخ سفید به نام دان مک‌گان با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ – روسیه که به تحقیقات "راشاگیت" معروف است، همکاری کرده است.

 به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که خودش اجازه این همکاری به منظور ایجاد شفافیت را داده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از "۱۲ مقام سابق و فعلی کاخ سفید و مقام‌های دیگر" نوشته است که دونالد اف‌.مک‌گان با رابرت مولر درخصوص آن بخش از پرونده تحقیقات ویژه که به اتهام ترامپ درخصوص مانع‌تراشی برای عدالت مربوط است، صحبت کرده است.

براساس این گزارش در ۹ ماه گذشته مک‌گان دست‌کم سه بار با مولر پرسش و پاسخ داشته که مجموعا ۳۰ ساعت زمان برده‌اند و گفته شده که برخی از ابعاد اقدامات ترامپ را که تنها او می‌توانست افشا کند، فاش کرده است.

یکی از این موارد تلاش ترامپ برای اخراج کردن مولر در دسامبر ۲۰۱۷ است که در گزارش نیویورک تایمز مطرح شده و منابع آن نیز افراد آگاه به این ماجرا اعلام شده‌اند.

براساس این گزارش دلیل اصلی اینکه مک‌گان به سراغ مولر رفته حفاظت از جایگاه خود بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز انگیزه مک‌گان برای گفت‌وگو با مولر را "یک اقدام غیر عادی" خوانده و آن را تصمیمی خوانده که بر مبنای همکاری اولین تیم حقوقی ترامپ با گروه تحقیق گرفته شده است.

این روزنامه گفته است یک انگیزه دیگر مک‌گان، هراس و نگرانی از تصمیم‌هایی است که در کاخ سفید گرفته شده که ممکن است موقعیت حقوقی او را به عنوان فردی که مانع از اجرای عدالت شده به خطر بیندازد.

طبق این گزارش، مک‌گان اطلاعاتی در باره اظهارات و اقدامات ترامپ در زمان اخراج جیمز کومی، رئیس وقت پلیس فدرال آمریکا و تمایل رئیس‌جمهوری آمریکا برای قرار دادن فردی وفادار در راس هیات تحقیق در اختیار گروه تحقیق گذاشته است.

در گزارش نیویورک تایمز این اقدام مک‌گان به عنوان یک تحول مهم بازتاب پیدا کرده چراکه برای یک مشاور حقوقی و وکیل چندان معمول نیست که این میزان از اطلاعات را درباره موکلی که در معرض تحقیقات قرار دارد، به یک بازرس افشا کند (در حالی که مک‌گان به صورت رسمی مشاور حقوقی ریاست جمهوری آمریکا است نه وکیل شخصی خود ترامپ).

با این وجود ترامپ و کاخ سفید می‌گویند که هیچ چیز جدیدی در اینجا مطرح نشده است.

ترامپ در یک توئیت گفت، خودش تصمیم گرفته که اجازه داده مک‌گان و دیگر کارمندان کاخ سفید با مولر وارد صحبت شده و بالغ بر یک میلیون صفحه اسناد کاغذی را ارائه کرده‌اند.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید آنچه را که پیش‌بینی درخصوص "ظهور یک نزاع جدید و یک قهرمان مقاومت جدید" خواند، رد کرده و گفت ترامپ و مک‌گان رابطه عالی دارند و رئیس‌جمهور آمریکا قدردان تمامی کارهای سختی است که این مشاور انجام داده است.

با این وجود مک‌گان عمدتا به عنوان یک چهره در سایه شناخته می‌شود که چندان در فضای متلاطمی که پیرامون کاخ سفید متعلق به ترامپ ایجاد شده، مطرح نبوده است.

با این حال گفته شده که او نقش‌هایی کلیدی در ارتباط با قوه قضائیه آمریکا از جمله اقدام ترامپ در انتصاب نیل گورساچ به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا و همینطور تعداد دیگری از قضات دادگاه‌های فدرال ایفا کرده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین