|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۲۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
این جماعت و جریان برنامه‌ریز پشت پرده آن، در ظاهر سنگ تبعیت از رهبری را به سینه می‌زنند و دیگران را به اتهام عدم تبعیت از رهبری خارج از دین می‌دانند ولی خودشان فقط چند روز بعد از هشدار صریح رهبری به جریانی که خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور شده، در نقشه همان جریان عمل می‌کنند آنهم در مرکز حوزه علمیه قم!
 روزنامه «جمهوری اسلامی» در مطلبی کوتاه به بزرگان حوزه توصیه کرد که اجازه ندهند فیضیه جولانگاه یک جریان افراطی باشد.

 این روزنامه در شماره امروز خود نوشت: اینکه فقط چند روز بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به کسانی که خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور شده بودند و تاکید ایشان بر اینکه: «کسانی که می‌گویند دولت باید برکنار شود، در نقشه دشمن عمل کنند» یک جریان معلوم‌الحال، تجمعی در اعتراض به دولت در فیضیه قم برگزار می‌کند و با برنامه‌ریزی هدفدار و تهیه تابلوهای حاوی شعار ضد رئیس‌جمهور عده‌ای را به آن تجمع می‌آورد تا علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور تحریک شوند و دیگران را تحریک کنند، یک پدیده عادی نیست.

همه حق دارند از دولت و شخص رئیس‌جمهور انتقاد کنند ولی منصفانه و در چارچوب‌های منطقی. تجمع فیضیه، نه تنها انتقاد منصفانه و منطقی نبود، بلکه تهدید رئیس جمهور، اعلام قتل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اهانت به حوزه علمیه قم بود. اینها نشان می‌دهند حوزه علمیه و مدرسه فیضیه که مرکزیتی در حوزه دارد، به نظارت مستقیم حضرات مراجع نیازمند است. فیضیه و کل حوزه باید مرکز نقد سازنده و منصفانه و الگوی نقد و آزاداندیشی برای جامعه باشد ولی متاسفانه واقعه تلخ روز پنجشنبه گذشته نشان داد چنین نیست.

بزرگان حوزه نباید اجازه بدهند فیضیه جولانگاه یک جریان افراطی باشد که به نام حوزه علمیه قم خلاف تمام موازین اخلاقی و ضوابط، عمل می‌کند. این جماعت و جریان برنامه‌ریز پشت پرده آن، در ظاهر سنگ تبعیت از رهبری را به سینه می‌زنند و دیگران را به اتهام عدم تبعیت از رهبری خارج از دین می‌دانند ولی خودشان فقط چند روز بعد از هشدار صریح رهبری به جریانی که خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور شده، در نقشه همان جریان عمل می‌کنند آنهم در مرکز حوزه علمیه قم!

آیا زمان جدی گرفتن این قبیل حوادث انحرافی که با اعتبار حوزه علمیه بازی می‌کند فرا نرسیده است؟!



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین