|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش سه‌برابری اتومبیل‌ها و میزان مسافرت‌ها گفت که تعداد تلفات از ۲۶ هزار نفر به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش سه‌برابری اتومبیل‌ها و میزان مسافرت‌ها گفت که تعداد تلفات از ۲۶ هزار نفر به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دومین جشنواره حوادث و سوانح که در ساختمان رادیو سلامت برگزار شد، گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلات موجود در سال ۹۴ در زمینه تصادفات و سوانح رانندگی قوانینی را وضع کرد و ۱۶ وزارتخانه مسئول کاهش در تصادفات جاده‌ای بودند. علی رغم اینکه تعداد اتومبیل‌ها سه برابر شده و افزایش میزان مسافرت اما تعداد تلفات از ۲۶ هزار نفر به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است. البته این رقم هم زیاد است و قابل قبول نیست.

وی افزود: همانطور که رئیس سازمان بیمه مرکزی اشاره کرد هزینه‌ تلفات و مرگ و میر کمتر از هزینه‌ افرادی است که دچار مجروحیت می‌شوند. حدود ۳۰۰ هزار نفر در سوانح ممکن است دچار معلولیت شوند و در سال گذشته حدود سه میلیون نفر افرادی را داشتیم که به نوعی دچار معلولیت شده بودند و بسیاری از این افراد بعد از مراجعه به بیمارستان‌ها دچار معلولیت دائمی مانند قطع نخاع یا قطعی یکی از اندام‌هایشان شدند. این نوع معلولیت‌ها هزینه بیمه‌ها را افزایش می‌دهد. در چند سال گذشته مجلس راجع به تخلفات نیروی انسانی و رانندگان و مواردی که درباره این تخلفات به مجلس ارائه دادند قوانینی را وضع کرد.

شهریاری با بیان اینکه باید به یاد داشته باشیم که تصادف سه عامل دارد و یکی از آن نیروی انسانی است، گفت: ماشین‌های غیر استاندارد که در شرایط جدید با قیمت‌های زیادی ارائه می‌شوند از دیگر عوامل ایجاد تصادف است. همچنین خیلی از جاده‌ها استاندارد نیستند. با وجود اینکه بیش از ۱۰۰۰ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راهور شناخته و اصلاح شده است. دیگر مسئله مهم فرهنگ‌سازی است. فرهنگ‌سازی در جنبه انسانی و اسلامی، چرا که ما یک کشور اسلامی هستیم. باید بدانیم بیشترین تاثیر را در فرهنگ‌سازی، آموزش‌های مکرر دارد. از عزیزان راهنمایی و رانندگی تشکر می‌کنیم که در همه تعطیلات و ۲۴ ساعت از روز در جاده‌ها برای حفاظت از مردم هشیار هستند. همچنین تربیت همیاران پلیس در بین بچه‌ها در مدارس کار ویژه‌ای بود که انجام دادند؛ چرا که فرزندان هنگام رانندگی حواسشان به والدین خود است و هنگام تخلف به آنها تذکر می‌دهند.

وی افزود: ما از رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما در آموزش مداوم و تکرار این آموزش‌ها انتظار داریم؛ همانطور که بستن کمربند ایمنی را فرهنگ‌سازی کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین