|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۲۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
یک منبع امنیتی مصری تاکید کرد، توافق آتش‌بسی که با میانجی‌گری مصر میان حماس و اسرائیل در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود که در هفته آتی پس از جرح و تعدیل نهائی آن اعلام شود.
 یک منبع امنیتی مصری تاکید کرد، توافق آتش‌بسی که با میانجی‌گری مصر میان حماس و اسرائیل در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود که در هفته آتی پس از جرح و تعدیل نهائی آن اعلام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این منبع مصری تصریح کرد: ما در حال انجام اصلاحات نهائی برای امضای بندهای توافق آتش‌بس از سوی تمامی طرف‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که اگر جنبش فتح کمک‌های لازم را در این خصوص به ما ارائه دهد، این توافق را در هفته آتی اعلام کنیم.

در حالی که جنبش فتح به هیات‌های گروه‌های فلسطینی در قاهره برای انجام مذاکرات درخصوص آتش‌بس بلندمدت نپیوسته است، اما یک منبع مسئول در فتح اعلام کرد که یک هیات از این جنبش روز شنبه به قاهره می‌رود تا به گروه‌های فلسطینی در آنجا ملحق شود.

در همین حال، ابو مجاهد، سخنگوی رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت در فلسطین تصریح کرد: گروه‌های فلسطینی در قاهره نشست طولانی با مسئولان سازمان اطلاعات مصر داشته‌اند و رایزنی‌هایشان تا روز یک شنبه ادامه خواهد داشت تا این مذاکرات پس از عید قربان تکمیل شود.

همزمان، یک منبع فلسطینی در رام الله تاکید کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مقامات مصر اعلام کرده است که نمایندگانی از این جنبش در این هفته یا هفته آتی به مذاکرات در قاهره ملحق می‌شوند.

دیداری میان عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر با محمود عباس در رام الله برگزار نشد؛ در حالی که این مقام مصری دیداری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی داشت و پیش بینی می‌شد که در رام الله با محمود عباس دیداری داشته باشد.

در میان گمانه‌زنی‌ها درمورد اعلام توافق در هفته آتی، یک منبع مصری گفته است که مدت آتش‌بس یک سال بوده و طی آن تماس‌هایی برای تمدید آن برای چهار سال دیگر انجام می‌شود.

این منبع گفت، این مذاکرات شامل این می‌شود که کریدور دریایی از غزه به قبرس با نظارت اسرائیل گشوده شود و تبادل اسیران نیز صورت بگیرد که بر اساس آن، تل آویو صدها اسیر فلسطینی را آزاد می‌کند. این در حالی است که یک مسئول فلسطینی در غزه وجود هرگونه مذاکراتی درخصوص تبادل اسیران را تکذیب و تاکید کرده است که حماس خواهان برداشتن کامل محاصره، گشودن تمامی گذرگاه‌ها و ایجاد یک کریدور دریایی است و نمی‌خواهد مسائل مختلف با هم درآمیخته شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین