|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۲۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
این مرجع تقلید ابراز داشت: علما باید همان راهی که پیامبر(ص)رفته را بروند تا بتوانند فتنه‌ها را بشناسند و با آن مقابله کنند، لذا در کادرسازی اسلامی در برابر فتنه‌ها اول طلبه‌ها و علما قرار دارند.
یکی از مراجع تقلید گفت: دولت ما دولت اسلامی و علوی است و در دولت حق باید کسانی که مسئول هستند زندگی خود را هم تراز زندگی فقرا قرار دهند تا محرومیت بر آنها سنگینی نکند.

به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر شنبه در پنجمین همایش «نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: احادیثی در رابطه با فتنه ها وجود دارد و بر ما لازم است به این آیات و روایات توجه کنیم.

وی گفت: این یک بحث قرآنی و روایی و حدیثی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که باید توجه نماییم و راهی که در پیش داریم راه همواری نیست و فتنه‌هایی در این راه وجود دارد که باید نسبت به آنها وظیفه خود را تشخیص بدهیم.

این مرجع تقلید افزود: این مسئله بسیار مهم است و گذشت زمان تأثیر فراوانی در ایجاد فتنه دارد و حضرت علی(ع) از این گذشت زمان که باعث ایجاد  فتنه و مشکلاتی می‌شود شکایت و درد دل می‌کند.

وی با بیان اینکه فتنه یعنی به وجود آمدن جریانی که حق و باطل را با هم درگیر می‌کند، گفت: اسلام در این خصوص کادر سازی دارد و علما و مجاهدین را از گروه‌های تأثیرگذار در این موضوع می‌داند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه علما باید در علم و فقاهت عمیق باشند و فتنه‌ها را بشناسند و مردم را به حکمت دعوت کنند، افزود: حکمت همان دلیل و برهان است و لذا ما طلبه‌ها باید دقیق باشیم و با استدلال، دلیل و برهان فتنه‌ها را بشناسیم و پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام عالمی می‌خواهد که صد درصد در مواضع اسلام گام بردارد و دنیا گرایی کمتری داشته باشد، ادامه داد: از ابتدا علما باید خود را با این ویژگی‌ها بسازند تا بتوانند مؤثر باشند.

در کادر سازی اسلامی در برابر فتنه‌ها ابتدا طلاب و روحانیون قرار دارند

این مرجع تقلید ابراز داشت: علما باید همان راهی که پیامبر(ص)رفته را بروند تا بتوانند فتنه‌ها را بشناسند و با آن مقابله کنند، لذا در کادرسازی اسلامی در برابر فتنه‌ها اول طلبه‌ها و علما قرار دارند.

وی با بیان اینکه در دنیا روز به روز این فتنه‌ها افزایش می‌یابد مطرح کرد: شناخت این فتنه‌ها و پاسخ‌گویی آنها کار مهمی است که وظیفه آن بر دوش روحانیت است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه وظیفه مجاهدین نیز در این کادرسازی بسیار مهم است، گفت: علمای بزرگ و مدیران در حوزه برای ساختن این افراد تلاش می‌کنند، همانطور که فرماندهان نظامی برای تربیت سربازان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به سردمداران گمراه افزود: علمای بزرگ ما در برابر این سردمداران هیچ گاه ساکت نبودند و همیشه در کنار مردم گام برداشته اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مجاهدین نیز باید ابتدا به جهاد اکبر بپردازند و خود را بسازند و تقویت نمایند، گفت: ابتدا ساختن خود افراد مهم است و ما در انقلاب باید به گونه‌ای گام برداریم که مردم همان روش انبیا را در روش ما ببینند.

وی با بیان اینکه حوزه‌ها باید سعی کنند، طلابی پروش دهند که از نظر فقه و فقاهت عمیق باشند ادامه داد: چرا باید به گونه‌ای باشد که علمایی که سال‌ها قبل از دنیا رفتند دیگر جایگزینی ندارند و چرا در تهران با آن جمعیت،  هیچ مجتهد شاخصی دیگر وجود ندارد.

آیت الله نوری همدانی گفت: در نظر امام راحل مردم بسیار مهم بود و لذا باید قدر مردم را دانست و به آن‌ها خدمت کرد؛ امروز همین مردم در مضیقه معیشت هستند و باید در کنار آنها باشیم.

وی افزود: دولت ما دولت اسلامی و علوی است و در دولت حق باید کسانی که مسئول هستند زندگی خود را هم تراز زندگی فقرا قرار دهند تا محرومیت بر آنها سنگینی نکند.

این مرجع تقلید گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری انقلاب را مقدمه ظهور امام عصر(عج) می‌دانند و لذا فتنه‌های بسیاری در این انقلاب ایجاد می‌شود که باید با آنها مقابله کرد.

وی با بیان اینک حوزه‌ها باید انقلابی باشند، گفت: شاخص‌های انقلاب باید گفته شود و مدیران حوزه‌ها نیز به این مسئله توجه داشته باشند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین