|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.
نماینده دائم کویت در سازمان ملل با بیان اینکه ایران کشورهمسایه و مسلمان ماست، گفت که از ایران می‌خواهیم در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نکند.

منصور العتیبی، نماینده دائم کویت در سازمان ملل در گفت‌وگو با الشرق الاوسط در پاسخ به سوالی ادعایی در رابطه با حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله یمن گفت: ایران کشور همسایه و مسلمان ماست و ما این مساله را درک می‌کنیم که ایران منافعی در منطقه دارد اما این منافع نباید منجر به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه شود. از ایران می‌خواهیم در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نکند.

وی افزود: کویت به پیش نویس قطعنامه ای که در ماه فوریه 2018 توسط انگلیس ارائه شد و شامل گزارش گروه کارشناسان کمیته تحریم‌های یمن مبنی بر اینکه ایران ممکن است نقش موثری در صادرات موشک‌های بالستیک به یمن داشته باشد رای داد اما روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب آن قطعنامه استفاده کرد.

نماینده دائم کویت در سازمان ملل در رابطه با اینکه تنش میان ایران و آمریکا ممکن است باعث بستن تنگه هرمز شود، بستن هرکدام از تنگه‌ها را نقض آشکار قوانین بین‌المللی که به اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند، خواند.

منصور العتیبی در رابطه با گروهکی که در کویت دستگیر شدند و متهم به ارتباط با ایران شدند گفت: در این رابطه اقداماتی اتخاذ کردیم، ما روابط خوبی با ایران داریم و از این کشور می‌خواهیم در امور هیچ کس دخالت نکند.

وی در پایان گفت: بر اساس مصوبه 598 دبیرکل سازمان به منظور تقویت امنیت و ثبات در منطقه موظف است با تمام کشورهای منطقه تماسژهایی برقرار کند.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت ایران در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران های عربی از جمله بحران سوریه و یمن است. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین